Bananenverordening Brussel brengt Duitse havens in problemen

HAMBURG – De nieuwe bananenverordening van de Europese Gemeenschap plaatst de Duitse zeehavens en de fruithandel voor steeds grotere problemen. In Rostock werd in 1991 een nieuwe fruitterminal in gebruik genomen, maar deze terminal zal nu worden gesloten. De sluiting volgt op het besluit van grootaandeelhouder Atlanta, de belangrijkste Duitse importeur en rijper bananen, om de werkzaamheden in Rostock te beeindigen. Voor het Atlanta-personeel in Rostock is ontslag aangevraag

Dit artikel verder lezen?

Word abonnee voor 34,25 per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.

Bekijk de abonnementen

Bananenverordening Brussel brengt Duitse havens in problemen | NT

Bananenverordening Brussel brengt Duitse havens in problemen

HAMBURG – De nieuwe bananenverordening van de Europese Gemeenschap plaatst de Duitse zeehavens en de fruithandel voor steeds grotere problemen. In Rostock werd in 1991 een nieuwe fruitterminal in gebruik genomen, maar deze terminal zal nu worden gesloten. De sluiting volgt op het besluit van grootaandeelhouder Atlanta, de belangrijkste Duitse importeur en rijper bananen, om de werkzaamheden in Rostock te beeindigen. Voor het Atlanta-personeel in Rostock is ontslag aangevraag

Dit artikel verder lezen?

Word nu abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de transportsector. 

Abonneer nu