Rampschip Waldhof terug onder nieuwe naam Auriga

Rederij Lehnkering heeft de binnenvaarttanker Waldhof, die vorig jaar voor vier weken de Rijn heeft geblokkeerd, onder de nieuwe naam Auriga weer in de vaart genomen.

Dat heeft het Duitse binnenvaartbedrijf bevestigd na eerdere berichten in de regionaal krant Rheinpfalz.

Het rampschip is na een ingrijpende reparatie door de Duitse autoriteiten geïnspecteerd en weer toegelaten voor de vaart op de Rijn. Volgens de berichtgeving is het tankschip weer voor het Duitse chemieconcern BASF onderweg.

De Waldhof sloeg in januari 2011 met 2.400 ton zwavelzuur om op de Rijn ter hoogte van de Lorelei. Het duurde ongeveer vier weken voordat het schip kon worden geborgen en het scheepsverkeer kon worden hervat.
De precieze oorzaak van het ongeluk is nooit echt duidelijk geworden. Volgens een rapport van de Duitse Wasser- und Schifffahrtsdirektion was het schip niet goed geladen en doordoor instabiel.

Twee matrozen overleefden het ongeluk, een 63-jarige opvarende werd een maand later dood aangetroffen in het geborgen wrak. Het laatste bemanningslid werd nooit teruggevonden.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een abonnement af

Start abonnement

Rampschip Waldhof terug onder nieuwe naam Auriga | NT

Rampschip Waldhof terug onder nieuwe naam Auriga

Rederij Lehnkering heeft de binnenvaarttanker Waldhof, die vorig jaar voor vier weken de Rijn heeft geblokkeerd, onder de nieuwe naam Auriga weer in de vaart genomen.

Dat heeft het Duitse binnenvaartbedrijf bevestigd na eerdere berichten in de regionaal krant Rheinpfalz.

Het rampschip is na een ingrijpende reparatie door de Duitse autoriteiten geïnspecteerd en weer toegelaten voor de vaart op de Rijn. Volgens de berichtgeving is het tankschip weer voor het Duitse chemieconcern BASF onderweg.

De Waldhof sloeg in januari 2011 met 2.400 ton zwavelzuur om op de Rijn ter hoogte van de Lorelei. Het duurde ongeveer vier weken voordat het schip kon worden geborgen en het scheepsverkeer kon worden hervat.
De precieze oorzaak van het ongeluk is nooit echt duidelijk geworden. Volgens een rapport van de Duitse Wasser- und Schifffahrtsdirektion was het schip niet goed geladen en doordoor instabiel.

Twee matrozen overleefden het ongeluk, een 63-jarige opvarende werd een maand later dood aangetroffen in het geborgen wrak. Het laatste bemanningslid werd nooit teruggevonden.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een abonnement af

Start abonnement