Eerste hybride binnenvaartschip gedoopt

In Rotterdam is vrijdag het eerste hybride binnenvaartschip ter wereld gedoopt.

De Mts Duandra van scheepswerf Trico vaart vanaf vandaag rond door de binnenwateren.

Dit artikel verder lezen?

Word abonnee voor 17,00 10,20 per login / per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.

Bekijk aanbieding

Reacties

Subsidiezwendel?

Graag wil ik het geachte journaille uitnodigen om in plaats van dit uiterst dubieuze bericht klakkeloos over te nemen een aantal kritische vragen te stellen over het verwachte rendement. Anders lijkt het inderdaad te sterk op subsidiezwendel die door ecogeile technofobe bestuurders al te vaak wordt toegekend…

Geplaatst door: bocanier op

Dit project net als andere ecologische binnenvaartschepen zijn zuiver gebouwd om subsidies te verkrijgen waarop de banken dit aanzien als eigen vermogen voor de meestal avontuurlijke koper zonder 1 eigen Eurocent op zak. Deze formule electro-diesel is niks nieuw en bestaat reeds decenia lang.

In de binnentankvaart heerst nu een overcapaciteit van 40 %. Toch spelen malafide scheepsmakelaars het klaar om door te blijven bouwen, hoe rommelig hun financiele constructies ook mogen zijn

Geplaatst door: Over capaciteit op
Eerste hybride binnenvaartschip gedoopt | NT

Eerste hybride binnenvaartschip gedoopt

In Rotterdam is vrijdag het eerste hybride binnenvaartschip ter wereld gedoopt.

De Mts Duandra van scheepswerf Trico vaart vanaf vandaag rond door de binnenwateren.

Dit artikel verder lezen?

Word abonnee voor 17,00 10,20 per login / per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.

Bekijk aanbieding

Reacties

Subsidiezwendel?

Graag wil ik het geachte journaille uitnodigen om in plaats van dit uiterst dubieuze bericht klakkeloos over te nemen een aantal kritische vragen te stellen over het verwachte rendement. Anders lijkt het inderdaad te sterk op subsidiezwendel die door ecogeile technofobe bestuurders al te vaak wordt toegekend…

Geplaatst door: bocanier op

Dit project net als andere ecologische binnenvaartschepen zijn zuiver gebouwd om subsidies te verkrijgen waarop de banken dit aanzien als eigen vermogen voor de meestal avontuurlijke koper zonder 1 eigen Eurocent op zak. Deze formule electro-diesel is niks nieuw en bestaat reeds decenia lang.

In de binnentankvaart heerst nu een overcapaciteit van 40 %. Toch spelen malafide scheepsmakelaars het klaar om door te blijven bouwen, hoe rommelig hun financiele constructies ook mogen zijn

Geplaatst door: Over capaciteit op