Hogesnelheidsontwikkelaar MG Real Estate zoekt partners

NT Oliebollenspecial 2022

‘Welke railterminals en (binnen)havens zoeken mogelijkheden om uit te breiden? We willen hen graag helpen bij hun ontwikkelingsplannen.’ Johan Logtenberg stelt de vraag onomwonden. Hij is Business Development Manager Multimodaal bij MG Real Estate, dat door heel Europa duurzame en met name grootschalige multimodale logistieke hotspots ontwikkelt.

MG_FR_PARKCALAIS_CAM_AERIAL_MATCH
Foto: MG Real Estate
Deze Brand Story is afkomstig uit de NT Oliebollen Special 2022

‘Wij zijn daarbij bereid een zeker risico te nemen’, gaat hij verder. ‘We ontwikkelen bijvoorbeeld eerst voor eigen rekening een flagstore-warehouse op een nieuwe locatie. De ervaring leert dat er dan snel vele andere bedrijven volgen, zoals in de haven van Kopenhagen-Malmö, waar op het eigen MG Park Malmö van 100.000 vierkante meter bedrijven zoals SMEG zich hebben gevestigd. Westerman Multimodal Logistics betrok er onlangs een spoorgebonden gebouw van 18.000 vierkante meter, het enige in haar soort in Zuid-Zweden waar je met treinwagons naar binnen kan rijden.’

Eigen architecten / engineers

Hij vervolgt: ‘We noemen onszelf hogesnelheidsontwikkelaar omdat we heel snel bedrijvenparken en logistieke hotspots kunnen ontwikkelen. Doordat we als familiebedrijf een zeer solide financiële basis met een eigen vastgoedfonds hebben en onder meer eigen architecten en engineers hebben, kunnen we snel tot concrete plannen komen en die ook uitvoeren. We ontwerpen mooie en opvallende gebouwen waar het welzijn van de mens voorop staat. We hebben de gehele ontwikkeling in eigen hand, waardoor we de ontwikkeling van A tot Z kunnen realiseren. Daarom ook de uitnodiging aan vertegenwoordigers van zowel havens als gemeenten maar ook logistieke en industriële spelers om in gesprek te komen.’

Benelux & Europa

Gevraagd naar meer voorbeelden noemt Logtenberg: ‘In Lelystad hebben we recent een dc van 60.000 vierkante meter voor Jysk opgeleverd. Op een steenworp van de haven, wat het multimodale karakter versterkt. In de Gentse haven hebben we een CO2-neutraal warehouse ontwikkeld. Voor de Fordfabrieken in Genk hebben we de brownfields getransformeerd in greenfields. En denk verder aan Kopenhagen, Eskilstuna en Milaan. Recent zijn we ook gestart met de ontwikkeling van 200.000 vierkante meter in Calais, waar eind 2023 bonded warehouses geopend zullen worden. Gemiddeld realiseren wij multimodale centra van tussen de 50.000 en 150.000 vierkante meter. Daarbij knopen we spoor, weg en water aan elkaar, om een zo positief mogelijke footprint te realiseren.’

Samenwerking

Bij de ontwikkeling van bedrijvenparken richt MG Real Estate zich op zogenaamde MG Parks. Logtenberg: ‘Op deze logistieke parken kunnen we diverse logistieke partners samenbrengen waardoor je synergie en efficiency kunt bewerkstelligen. Samenwerking is voor ons een groot goed.’

Deze Brand Story is afkomstig uit de NT Oliebollen Special 2022
Hogesnelheidsontwikkelaar MG Real Estate zoekt partners | NT

Hogesnelheidsontwikkelaar MG Real Estate zoekt partners

NT Oliebollenspecial 2022

‘Welke railterminals en (binnen)havens zoeken mogelijkheden om uit te breiden? We willen hen graag helpen bij hun ontwikkelingsplannen.’ Johan Logtenberg stelt de vraag onomwonden. Hij is Business Development Manager Multimodaal bij MG Real Estate, dat door heel Europa duurzame en met name grootschalige multimodale logistieke hotspots ontwikkelt.

MG_FR_PARKCALAIS_CAM_AERIAL_MATCH
Foto: MG Real Estate
Deze Brand Story is afkomstig uit de NT Oliebollen Special 2022

‘Wij zijn daarbij bereid een zeker risico te nemen’, gaat hij verder. ‘We ontwikkelen bijvoorbeeld eerst voor eigen rekening een flagstore-warehouse op een nieuwe locatie. De ervaring leert dat er dan snel vele andere bedrijven volgen, zoals in de haven van Kopenhagen-Malmö, waar op het eigen MG Park Malmö van 100.000 vierkante meter bedrijven zoals SMEG zich hebben gevestigd. Westerman Multimodal Logistics betrok er onlangs een spoorgebonden gebouw van 18.000 vierkante meter, het enige in haar soort in Zuid-Zweden waar je met treinwagons naar binnen kan rijden.’

Eigen architecten / engineers

Hij vervolgt: ‘We noemen onszelf hogesnelheidsontwikkelaar omdat we heel snel bedrijvenparken en logistieke hotspots kunnen ontwikkelen. Doordat we als familiebedrijf een zeer solide financiële basis met een eigen vastgoedfonds hebben en onder meer eigen architecten en engineers hebben, kunnen we snel tot concrete plannen komen en die ook uitvoeren. We ontwerpen mooie en opvallende gebouwen waar het welzijn van de mens voorop staat. We hebben de gehele ontwikkeling in eigen hand, waardoor we de ontwikkeling van A tot Z kunnen realiseren. Daarom ook de uitnodiging aan vertegenwoordigers van zowel havens als gemeenten maar ook logistieke en industriële spelers om in gesprek te komen.’

Benelux & Europa

Gevraagd naar meer voorbeelden noemt Logtenberg: ‘In Lelystad hebben we recent een dc van 60.000 vierkante meter voor Jysk opgeleverd. Op een steenworp van de haven, wat het multimodale karakter versterkt. In de Gentse haven hebben we een CO2-neutraal warehouse ontwikkeld. Voor de Fordfabrieken in Genk hebben we de brownfields getransformeerd in greenfields. En denk verder aan Kopenhagen, Eskilstuna en Milaan. Recent zijn we ook gestart met de ontwikkeling van 200.000 vierkante meter in Calais, waar eind 2023 bonded warehouses geopend zullen worden. Gemiddeld realiseren wij multimodale centra van tussen de 50.000 en 150.000 vierkante meter. Daarbij knopen we spoor, weg en water aan elkaar, om een zo positief mogelijke footprint te realiseren.’

Samenwerking

Bij de ontwikkeling van bedrijvenparken richt MG Real Estate zich op zogenaamde MG Parks. Logtenberg: ‘Op deze logistieke parken kunnen we diverse logistieke partners samenbrengen waardoor je synergie en efficiency kunt bewerkstelligen. Samenwerking is voor ons een groot goed.’

Deze Brand Story is afkomstig uit de NT Oliebollen Special 2022