Nederlandse transporteurs kunnen in Antwerpen tijd én geld besparen

NT Oliebollenspecial 2022

Te vroeg met je container op de deepsea terminal aankomen kan in Antwerpen al een tijdje niet meer – dat weet elke transporteur. Je kunt immers maar 7 dagen van tevoren binnen op de deepsea terminal én op sommige terminals kan het dan nog eens alléén binnen een strak tijdslot. Elk oponthoud kost de transporteur echter veel geld. In Antwerpen is hier nu een slimme oplossing voor bedacht.

CertiWeight general manager Dirk Van Oosterwyck
Foto: CertiWeight
Deze Brand Story is afkomstig uit de NT Oliebollen Special 2022

Dirk Van Oosterwyck, general manager bij het Belgische CertiWeight, vertelt over de nieuwe applicatie die het bedrijf sinds maart dit jaar operationeel heeft en die zeker ook voor buitenlandse transporteurs redding biedt als ze onverhoopt buiten hun tijdslot vallen.

‘Met onze HUB-applicatie kunnen transporteurs makkelijk en snel online tijdelijke containeropslag en first- of last-mile-transport boeken. CertiWeight volgt per container de openingstijd van de deepsea terminals (‘Yard Opening Time’) voor de klanten op en regelt de transporten van of naar die deepsea terminals.’

Tijdelijke opslag

Hij vervolgt: ‘Op die manier hoeven transporteurs geen rekening te houden met de volatiele openingstijden en kunnen ze verder met de volgende transportopdrachten. De prijs voor de containeropslag die wij aanrekenen is lager dan de tarieven op de terminals. Daarmee heeft de klant alvast drie voordelen te pakken: lagere containeropslagkosten, minder stilstandkosten van de chauffeur én een handig online overzicht van zijn orders en dus containers.’

Betaling én facturatie online afgehandeld

Een vierde voordeel is de samenwerking van CertiWeight met betaalpartner Cinvio. Van Oosterwyck: ‘Cliënten maken een Cinvio-account aan waardoor ze de betaling bij CertiWeight direct online kunnen regelen. Je hoeft niet eerst naar de boekhouding voor fiat. Ook dat scheelt veel tijd én administratie. Elke maand krijg je voor de boekhouding een – betaalde – factuur met geconsolideerd overzicht.’

Drie tot vijf dagen

Doorgaans stallen klanten, voornamelijk transporteurs maar zeker ook freight forwarders en verschepers, hun containers drie tot vijf dagen bij CertiWeight. ‘Maar ook langere containeropslag is mogelijk. We hebben rond deze tijd vorig jaar zo’n 2500 vierkante meter extra opslagplaats gecreëerd en nog voor het einde van 2022 doen we er nog eens 7500 vierkante meter bij. We hebben dus plaats.’

Linker- én Rechteroever

CertiWeight heeft zowel op de Linker- als de Rechter-Scheldeoever een terrein waar containers tijdelijk kunnen worden opgeslagen. Het terrein op de Rechteroever is met name voor Nederlandse cliënten interessant, omdat ze hun container nét over de grens al kwijt kunnen. ‘Opnieuw tijdwinst voor de transporteur’, besluit Van Oosterwyck.

Deze Brand Story is afkomstig uit de NT Oliebollen Special 2022
Nederlandse transporteurs kunnen in Antwerpen tijd én geld besparen | NT

Nederlandse transporteurs kunnen in Antwerpen tijd én geld besparen

NT Oliebollenspecial 2022

Te vroeg met je container op de deepsea terminal aankomen kan in Antwerpen al een tijdje niet meer – dat weet elke transporteur. Je kunt immers maar 7 dagen van tevoren binnen op de deepsea terminal én op sommige terminals kan het dan nog eens alléén binnen een strak tijdslot. Elk oponthoud kost de transporteur echter veel geld. In Antwerpen is hier nu een slimme oplossing voor bedacht.

CertiWeight general manager Dirk Van Oosterwyck
Foto: CertiWeight
Deze Brand Story is afkomstig uit de NT Oliebollen Special 2022

Dirk Van Oosterwyck, general manager bij het Belgische CertiWeight, vertelt over de nieuwe applicatie die het bedrijf sinds maart dit jaar operationeel heeft en die zeker ook voor buitenlandse transporteurs redding biedt als ze onverhoopt buiten hun tijdslot vallen.

‘Met onze HUB-applicatie kunnen transporteurs makkelijk en snel online tijdelijke containeropslag en first- of last-mile-transport boeken. CertiWeight volgt per container de openingstijd van de deepsea terminals (‘Yard Opening Time’) voor de klanten op en regelt de transporten van of naar die deepsea terminals.’

Tijdelijke opslag

Hij vervolgt: ‘Op die manier hoeven transporteurs geen rekening te houden met de volatiele openingstijden en kunnen ze verder met de volgende transportopdrachten. De prijs voor de containeropslag die wij aanrekenen is lager dan de tarieven op de terminals. Daarmee heeft de klant alvast drie voordelen te pakken: lagere containeropslagkosten, minder stilstandkosten van de chauffeur én een handig online overzicht van zijn orders en dus containers.’

Betaling én facturatie online afgehandeld

Een vierde voordeel is de samenwerking van CertiWeight met betaalpartner Cinvio. Van Oosterwyck: ‘Cliënten maken een Cinvio-account aan waardoor ze de betaling bij CertiWeight direct online kunnen regelen. Je hoeft niet eerst naar de boekhouding voor fiat. Ook dat scheelt veel tijd én administratie. Elke maand krijg je voor de boekhouding een – betaalde – factuur met geconsolideerd overzicht.’

Drie tot vijf dagen

Doorgaans stallen klanten, voornamelijk transporteurs maar zeker ook freight forwarders en verschepers, hun containers drie tot vijf dagen bij CertiWeight. ‘Maar ook langere containeropslag is mogelijk. We hebben rond deze tijd vorig jaar zo’n 2500 vierkante meter extra opslagplaats gecreëerd en nog voor het einde van 2022 doen we er nog eens 7500 vierkante meter bij. We hebben dus plaats.’

Linker- én Rechteroever

CertiWeight heeft zowel op de Linker- als de Rechter-Scheldeoever een terrein waar containers tijdelijk kunnen worden opgeslagen. Het terrein op de Rechteroever is met name voor Nederlandse cliënten interessant, omdat ze hun container nét over de grens al kwijt kunnen. ‘Opnieuw tijdwinst voor de transporteur’, besluit Van Oosterwyck.

Deze Brand Story is afkomstig uit de NT Oliebollen Special 2022