Dit artikel verder lezen?
Word nu abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de transportsector.
Bent u al abonnee van NT ?
Het ermee gemoeide bedrag is symbolisch. Maar dat Noordrijn-Westfalen een toezegging intrekt om mee te betalen aan snelle en voldoende aansluiting van de Betuweroute op het Duitse spoornet, zet een goede afwikkeling van goederenstromen over die lijn in de verdere toekomst toch op losse schroeven.
Word nu abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de transportsector.
Wij hebben een LZV operationeel. Deze auto laat zich probleemloos inzetten.
De truck is langer echter zijn de door de overheid gestelde eisen niet mals, de handling en draaicirkel van de combinatie is niet noemenswaardig anders dan bij een reguliere combinatie (zelfs beter dan van een uitschuifbare oplegger). Het is een initiatief zonder verliezers!
Onze ervaring na ruim anderhalf jaar is dat er geen enkel beletsel is om met deze lengte’s te rijden, proef omzetten in een permanent gebruik in Nederland is ons advies.
Doe een kleine aanpassing bij rotonde’s die sommige industrieterreinen onbereikbaar maken (zonder omweg) en scheuren met die kar. Iedere nutteloze logistieke beperking moet worden opgelost.
“What’s in a name. Uit onderzoek blijkt dat de burger het verschil niet eens ziet tussen een vrachtauto van 18 en één van 25 meter.
LZV’s hebben over het algemeen het gewicht verspreid over meer assen dan een gewone vrachtauto. Per as komt er dus minder druk op het wegdek. En dat is heel gunstig voor het wegdek.
Draaicircels e.d. zijn vergelijkbaar met een gewone vrachtauto. Dus ook rotondes zijn geen enkel probleem. De discussie over de lengte van voertuigen is allang achterhaald.
er zijn minder bewegingen op de snelwegen, van iedere 3 trucks kun je er 2 maken..minder uitstoot,kortere files wellicht…??
Moeten ze dan maar rondjes blijven rijden op de snelweg??????? Gewoon van industriegebied naar industriegebied met een restrictie voor woonwijken, alsmede aanvullende eisen voor de chauffeur en er is geen vuiltje aan de lucht. Prima ontwikkeling, zie ook in Zweden, daar zie je -buiten de steden- bijna niet anders.
Zo lang je er niet mee van de snelweg af gaat, is er niets aan de hand.