Dit artikel verder lezen?
Word nu abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de transportsector.
Bent u al abonnee van NT ?
Het ermee gemoeide bedrag is symbolisch. Maar dat Noordrijn-Westfalen een toezegging intrekt om mee te betalen aan snelle en voldoende aansluiting van de Betuweroute op het Duitse spoornet, zet een goede afwikkeling van goederenstromen over die lijn in de verdere toekomst toch op losse schroeven.
Word nu abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de transportsector.
een LZV heeft alleen zin tussen twee DC’s in. want buiten de grote wegen is er bijna niet te manouvreren met zo’n apparaat of er moet afgeoppeld worden enz.enz. vrachtauto’s zijn niet de hoofdschuldige aan de file’s dat is de gewone automobilist die denkt dat hij er nog even tussen door kan waardoor er wilde remacties ontstaan waardoor er steeds langzamer gereden wordt en er uiteindelijke een file ontstaat. maar ja dat willen wij niet geloven toch?
Als sales manager zit ik veel op de weg. Ik weet als geen ander hoeveel fileleed er in NL is. Als we dat kunnen verminderen door minder vrachtwagens te laten rijden is dat een zegen voor de NL mensheid. Verder is het milieu er ook bij gebaat en ook het asfalt wordt door het grotere aantal wielen per voertuig minder beschadigd. Wel even er voor zorgen dat vrachtwagens bij een verschil in snelheid van minder dan 10 km.p.u. elkaar niet meer mogen inhalen. Bij LZV’s zal de inhaaltijd alleen nog maar
Het is al jaren geleden aangetoond dat deze zg. eco combi’s op bepaaalde vervoersrelaties en voor bepaalde soorten vervoer voordelen bieden.
Er zijn meer trajecten voor ze geschikt dan waarvoor er nu vergunningen zijn afgegeven.
Leven en laten leven. Gewoon elkaar de ruimte gunnen. Geldt voor elke vrachtauto overigens. elk klein rijbewijs zou eens achter het stuur van een vrachtauto moeten gaan zitten.
het wegennet is totaal niet geschikt voor zulke lange trucks, de rotondes zijn veel te klein, en de afslagen naar links of rechts bij kruisingen zijn daar niet op berekend, let op draaicirkel voertuig.
Henny, leuk dat dit argument weer eens op tafel komt. Jullie hebben dit als personenautobezitters zelf in het leven geroepen door het gebruik van inhaalverboden en snelheidsbegrenzers toe te juichen. Rij voor de lol eens mee met een grote jongen en kom er dan eens achter wat voor incasseringsvermogen je als hedendaagse vrachtwagenchauffeur moet hebben. Petje af voor de heren!! Ik zou het niet kunnen met al die kortzichtige en gestresste personen op de weg.
Zo veel mogelijk inzetten deze langere voertuigen. Uiteindelijk zullen er minder trucks rijden, en misschien weten de chauffeurs dan ook iets meer afstand te houden onder elkaar, zodat het voor de kleinere weggebruiker ook weer mogelijk wordt veilig in te voegen. Minder trucks betekent ook minder werkgelegenheid voor de chauffeurs, en dat terwijl de concurrentie vanuit Polen al zo groot is…..