Dit artikel verder lezen?
Word nu abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de transportsector.
Bent u al abonnee van NT ?
Een zespuntenplan dat de congestie in de Rotterdamse haven moet gaan oplossen is gepresenteerd door president-directeur Hans Smits van Havenbedrijf Rotterdam.
Word nu abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de transportsector.
tuurlijk gewoon doen als al die oudere trucks allemaal weg zijn is er nog moeilijker een transporteur te vinden die nog wat extra capaciteit heeft en die eigen rijder die gewoonweg geen geld heeft om zijn wagen te verjongen moet maar een andere baan zoeken vakkenvuller of zo lekker rusitg als er geen aanvoer meer is vanwege krapte op de transportmarkt
Bijzonder goed initiatief ! Plus een inhaalverbod a.u.b. Ook veel meer toezicht op handving van de 80 km/u grens; dat scheelt ook heel veel. Op ons overvolle wegennetwerk zal dit op onze korte afstanden niets uitmaken. Mooie extra is dat er dan ook minder congestie op de wegen is door inhalende trucks. Iedereen blij, toch ?
De stelling gaat over wat goed is voor het milieu.
Dan is de eerste reactie: Mooi zo!
Vervolgens realiseer je je dat die oude trucks een volgend leven gaan leiden in Afrika b.v.
Als we echt het milieu willen dienen, dan de oude auto’s hier houden en verschroten.
Tja, lastige keuzes die alleen via de beurs gaan, helaas.
Sinds wanneer kun je met een oude ( en dus afgeschreven) truck niet meer concurreren?
Euro-4 en Euro 5 motoren verbruiken meer dan de oudere Euro 3 motoren want een betere verbranding wordt verkregen door meer brandstof te gebruiken voor regeneratie van de uitlaatgassen. Vergeet de prijs van ADBLEU ook niet er bij te tellen. En zelfstandige zijn niet zielig als ze de kosten maar doorberekenen.
“Zielig voor de kleine zelfstandige” ????
Zijn er tegenwoordig ook “eigen vliegers” in de lucht ????