Dit artikel verder lezen?
De koning wordt 57 jaar en NT trakteert:
Bent u al abonnee van NT ?
Multimodale vervoerder Contargo voert een congestietoeslag in voor alle containers die in Rotterdam en Antwerpen behandeld worden.
De koning wordt 57 jaar en NT trakteert:
Beste Frank (en Henry de Haan), dat is natuurlijk de tragiek van logistiek Nederland.
Het wegvervoer is ongeloofelijk belangrijk en eerlijk gezegd denk ik dat de markt altijd efficient is. Met andere woorden, de prijs is een prima afspiegeling van de marktomstandigheden. Je hebt gelijk, het kan altijd meer. En inderdaad, als morgen de hele branch op de snelweg gaat stilstaan dan zal het leger al na enkele dagen de steden en dorpen moeten gaan bevoorraden en kunnen de zeeschepen met contain
Beste Heino, waarom wordt agressie door ons veroorzaakt? Laten we aub nou niet naar elkaar gaan wijzen en laten we dit probleem nu eens structureel gaan aanpakken! Zelf heb ik met mijn opdrachtgever prima afspraken mbt wachtijden, brandstof en tarieven.( tuurlijk, het is nooit genoeg) Ik hoef niet zonodig mijn hand op te houden in Den Haag, dat doet Den Haag al veel te veel bij ons.
Een toeteractie is leuk maar daar win je niets mee! Den Haag is de grote verzamelaar als wij de diesel tanks vol
Jongens Jongens wat doen we druk TLN komt vandaag met een plan om een toeter actie te houden op donderdag 29/05. goed hoor maar daar heb je alleen de mensen op de weg mee. ( die indirect de prijzen betalen.) ga nu eens een toeter / blokkade houden rond Den Haag of pak het desnoods europees aan en doe het rond Brussel. Maar goed dat heeft hier indirect mee te maken. Een vervoerder mag van mij best nee zeggen als de prijs die hij nodig heeft door zijn klant niet betaald wordt. natuurlijk moet het
In transportland wordt nog genoeg verdiend, getuige van de auto’s die er prive worden gereden. Zeker door de dieseltoeslag die door de meesten over de hele ritprijs wordt berekend terwijl brandstof “maar” 27-29% van de kostprijs bedraagt. Vooral in het containervervoer wordt er op deze manier aardig bijgeknoeid. We moeten gewoon Europa volgen en evt dus de branche subsidiëren als andere landen dat ook doen (Frankrijk bv). Daarbuiten meer rail & binnenvaart stimuleren om zo minder vervoer over de
Beetje rare vraag want als je maar lang genoeg nee verkoopt ga je ook over de kop. Dus wat valt er te kiezen? Dit is gewoon normale marktwerking en zo hoort het ook. Als er geen droog brood meer te verdienen is in het transport dan worden de minder sterke bedrijven er vanzelf weer uitgespoeld waardoor er weer minder aanbod komt en prijzen weer gaan stijgen etc etc etc. Zie ook handboek economie deel 1.
Wat is dat nouw voor vraag? Wij gaan altijd door! Nee verkopen ken niet in mijn bransch!
Ik neem aan dat de vrachtwagens worden bedoeld. Zij willen allemaal voor zichzelf rijden. Consequentie is dat ze door de diversiteit tot op het bot worden uitgeknepen. Op zich is de tijd rijp voor consolidatie, maar dat willen de heren chauffers zelf niet geloof ik. Het is of/of en niet en/en.