Dit artikel verder lezen?
Word nu abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de transportsector.
Bent u al abonnee van NT ?
Binnen enkele dagen neemt minister Camiel Eurlings een besluit over het gewicht van de lzv. Wordt het beladingsgewicht weer opgerekt naar zestig ton.
Word nu abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de transportsector.
Daar waar de verladers nog steeds met een gigantisch eisen- en wensenpakket komen m.b.t. de te vervoeren lading, die vervolgens tenderen en zich aansluitend baseren op de allerlaagste prijs, mogen zij mijns inziens hand volledig in eigen boezem steken. Wees dan consequent en zorg als verlader zelf voor een passende transportverzekering. Iedereen weet dat de daadwerkelijke kosten op basis van Nederlandse CAO allang niet meer worden betaald, gezien de keiharde concurrentie.
verzekeraars zouden een black list moeten invoeren. Dure goederen die vervoerd moeten worden met goedkope vervoerders is zelf risico nemen, dus geen dekking. voor de vervoerder is het risico klein, cmr condities en klaar. of beter nog een lijst van ‘high value’ vervoerders is beter. die vervoerders dienen te voldoen aan de hoogste security eisen. en een echt geinteresseerde verlader maakt daar geen punt van.
Goedkoop=duurkoop.. idd..
Helaas willen de meeste opdrachtgevers voor een dubbeltje op de eerste rang zitten en verwachten dus dat een waardevolle lading verscheept wordt voor de prijs van oud papier.
En als JIJ het niet doet..dan voor jou 10 anderen…
Goedkoop = duurkoop