Het 14 meter hoge magazijn biedt 12.000 vierkante meter opslagruimte. Volgens Nicolas Dehaemers, oprichter en zaakvoerder van NDQ, betekent de spoorverbinding niet alleen een hogere efficiëntie en een duurzamer transport, maar speelt NDQ hiermee ook in op het nijpende tekort aan (jonge) vrachtwagenchauffeurs. Op een trein kunnen tot zestig trailers tegelijk en onbegeleid de overtocht naar het VK maken.

Dehaemers en zijn vrouw Elke Quaegebeur startten in 2004 hun onderneming met drie oude opleggers. Momenteel beschikt ze over 600 trailers. NDQ is gespecialiseerd in transporten naar het Verenigd Koninkrijk. Sinds de Brexit in 2020, verdubbelde ze haar transporten naar het VK. Dagelijks vertrekt er nu een honderdtal opleggers richting VK, met ladingen voor zeer uiteenlopende sectoren.

Naast het magazijn investeerde NDQ in nieuwe trailers en geïntegreerde IT, samen goed voor 4 miljoen euro.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een abonnement af

Start abonnement