Security: Havenbedrijf en douane denken verschillend over 100 procent containerscans

Terwijl zowat de hele wereld moord en brand schreeuwt over het Amerikaanse plan om buitenlandse havens vanaf 2012 te dwingen elke container te scannen die naar de VS wordt verscheept, reageert de Rotterdamse haven opvallend instemmend.

Dit artikel verder lezen?

De koning wordt 57 jaar en NT trakteert:

Ontvang 57% korting op een Digitaal abonnement!

Abonneer nu

Reacties

Het is te triest voor woorden dat de werknemers van een dusdanig cruciaal bedrijf dit soort schade kunnen / mogen aanrichten in nog steeds een van de grootste havens van de wereld.

Geplaatst door: Marc Tournier op

Dit is inderdaad het laatste zetje waardoor de Rotterdamse haven alle betrouwbaarheid aan het verliezen is. Jammer dat zowel Smit werknemers als werkgevers het zo ver hebben laten komen. Het is nog teleurstellender dat na al deze weken geen enkele overheid of belangenorganisatie in staat is geweest om de impasse te doorbreken teneinde de schade nog enigszins te beperken.

Geplaatst door: Hans Schipper / JF Hillebrand op

Nee, Het is de opeenstapeling van.

Het systeem bij de ECT wat na een jaar nog steeds niet naar behoren werkt. De belastingdiensten ( douane ) welke staken en de Sleepdienst Smit. Deze combinatie ik vindt niet ( volledig ) dat de schuld in de schoenen van de Slepers kan worden geschoven.

Geplaatst door: Marco E op

ben ik het roerend mee eens,

eerst de ect delta computer strubbelingen,extra lange wachttijden,toen de douane en de slepers,veel meer dan het imago van rotterdam beschadigen kunnen we al niet meer,alle mogelijkheden zijn volgens mij uitgeput,uiteindelijk zullen de vertragingen bij ECT vanzelf

verdwijnen,en de files op de a15 zijn straks ook verleden tijd,neem de A4 richting antwerpen erbij,en alles dendert rotterdam vrolijk voorbij,dan

doen we Brussel ook nog een plezier door de uitstoot v

Geplaatst door: erik kooij op

Alsof er in andere havens in de wereld nooit gestaakt wordt

Geplaatst door: Maurice op

uiteraard worden de verladers “Rotterdam” kots en kots beu,ECT,Douane,slepers, als dit weer opgelost is komt er wel weer iets anders, vroeger werd mij wel eens gevraagd, waar kom je vandaan, zei ik altijd trots, Rotterdam, maar dat was vroeger, en dan verleden week dat kommentaar van een vd stakers,”de Rotterdamse haven kan dit wel lijden, we zijn groot zat” wat een super misplaatste arrogantie, lekker doorgaan jongens

Geplaatst door: steven been op

Staken is een mooi recht, echter voor de vakbond vaak een middel om op korte termijn te scoren. Dit is goed voor de carriere van de betreffende vakbondsman en wat daarna gebeurd is niet meer zo belangrijk. Zie Rosenmoller die daarna de politiek is in gegaan… het aanzien van de haven leidt onder dit soort stakingen waardoor werkgelegenheid op lange termijn in gevaar komt. Kortom de stakers winnen de strijd vandaag maar verliezen de slag op lange termijn… Dus wie wint er nu eigenlijk echt ?

Geplaatst door: RICK RUISCH – FCL MARINE AGENCIES op
Security: Havenbedrijf en douane denken verschillend over 100 procent containerscans | NT

Security: Havenbedrijf en douane denken verschillend over 100 procent containerscans

Terwijl zowat de hele wereld moord en brand schreeuwt over het Amerikaanse plan om buitenlandse havens vanaf 2012 te dwingen elke container te scannen die naar de VS wordt verscheept, reageert de Rotterdamse haven opvallend instemmend.

Dit artikel verder lezen?

Word nu abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de transportsector. 

Abonneer nu

Reacties

Het is te triest voor woorden dat de werknemers van een dusdanig cruciaal bedrijf dit soort schade kunnen / mogen aanrichten in nog steeds een van de grootste havens van de wereld.

Geplaatst door: Marc Tournier op

Dit is inderdaad het laatste zetje waardoor de Rotterdamse haven alle betrouwbaarheid aan het verliezen is. Jammer dat zowel Smit werknemers als werkgevers het zo ver hebben laten komen. Het is nog teleurstellender dat na al deze weken geen enkele overheid of belangenorganisatie in staat is geweest om de impasse te doorbreken teneinde de schade nog enigszins te beperken.

Geplaatst door: Hans Schipper / JF Hillebrand op

Nee, Het is de opeenstapeling van.

Het systeem bij de ECT wat na een jaar nog steeds niet naar behoren werkt. De belastingdiensten ( douane ) welke staken en de Sleepdienst Smit. Deze combinatie ik vindt niet ( volledig ) dat de schuld in de schoenen van de Slepers kan worden geschoven.

Geplaatst door: Marco E op

ben ik het roerend mee eens,

eerst de ect delta computer strubbelingen,extra lange wachttijden,toen de douane en de slepers,veel meer dan het imago van rotterdam beschadigen kunnen we al niet meer,alle mogelijkheden zijn volgens mij uitgeput,uiteindelijk zullen de vertragingen bij ECT vanzelf

verdwijnen,en de files op de a15 zijn straks ook verleden tijd,neem de A4 richting antwerpen erbij,en alles dendert rotterdam vrolijk voorbij,dan

doen we Brussel ook nog een plezier door de uitstoot v

Geplaatst door: erik kooij op

Alsof er in andere havens in de wereld nooit gestaakt wordt

Geplaatst door: Maurice op

uiteraard worden de verladers “Rotterdam” kots en kots beu,ECT,Douane,slepers, als dit weer opgelost is komt er wel weer iets anders, vroeger werd mij wel eens gevraagd, waar kom je vandaan, zei ik altijd trots, Rotterdam, maar dat was vroeger, en dan verleden week dat kommentaar van een vd stakers,”de Rotterdamse haven kan dit wel lijden, we zijn groot zat” wat een super misplaatste arrogantie, lekker doorgaan jongens

Geplaatst door: steven been op

Staken is een mooi recht, echter voor de vakbond vaak een middel om op korte termijn te scoren. Dit is goed voor de carriere van de betreffende vakbondsman en wat daarna gebeurd is niet meer zo belangrijk. Zie Rosenmoller die daarna de politiek is in gegaan… het aanzien van de haven leidt onder dit soort stakingen waardoor werkgelegenheid op lange termijn in gevaar komt. Kortom de stakers winnen de strijd vandaag maar verliezen de slag op lange termijn… Dus wie wint er nu eigenlijk echt ?

Geplaatst door: RICK RUISCH – FCL MARINE AGENCIES op