“Akkoord MSC/CMA CGM mag niet leiden tot kunstmatige capaciteitsbeperking”

Verladers

De European Shippers Council (ESC) kijkt met belangstelling en toch ook met een zekere ongerustheid naar het recente samenwerkingsakkoord tussen de nummers twee en drie in de lijnvaart.

Dit artikel verder lezen?

Word abonnee voor 34,25 per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.

Bekijk de abonnementen

Reacties

Hopelijk blijft er nog iets over voor de haven van Zeebrugge. MSC beschikt in Antwerpen over een eigen "Home-terminal" en in Rotterdam wordt door de voornoemde rederij een nieuwe terminal gebouwd aan de tweede Maasvlakte. Zeebrugge heeft tevens de handicap geen goede waterverbindingen te heben. Wanneer wordt eindelijk eens klare wijn geschonken betreffende het al dan niet verbreden van het Schipdonkkanaal?

Geplaatst door: Bonny Dirk op

Die Cambon ‘vergeet’ 1 ding en dat is dat de carriers enkel uit nood zulke samenwerkingsakkoorden aangaan. En hij zou zich geen zorgen hoeven te maken over het verkleind dienstenaanbod, maar eerder over het feit hoe carriers kunnen blijven overleven op basis van de huidige zeevracht marktniveau’s. Maar dat hebben ze daar biij de ECS blijkbaar nog niet door …

Geplaatst door: Ria Van de Vondel op
“Akkoord MSC/CMA CGM mag niet leiden tot kunstmatige capaciteitsbeperking” | NT

“Akkoord MSC/CMA CGM mag niet leiden tot kunstmatige capaciteitsbeperking”

Verladers

De European Shippers Council (ESC) kijkt met belangstelling en toch ook met een zekere ongerustheid naar het recente samenwerkingsakkoord tussen de nummers twee en drie in de lijnvaart.

Dit artikel verder lezen?

Word nu abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de transportsector. 

Abonneer nu

Reacties

Hopelijk blijft er nog iets over voor de haven van Zeebrugge. MSC beschikt in Antwerpen over een eigen "Home-terminal" en in Rotterdam wordt door de voornoemde rederij een nieuwe terminal gebouwd aan de tweede Maasvlakte. Zeebrugge heeft tevens de handicap geen goede waterverbindingen te heben. Wanneer wordt eindelijk eens klare wijn geschonken betreffende het al dan niet verbreden van het Schipdonkkanaal?

Geplaatst door: Bonny Dirk op

Die Cambon ‘vergeet’ 1 ding en dat is dat de carriers enkel uit nood zulke samenwerkingsakkoorden aangaan. En hij zou zich geen zorgen hoeven te maken over het verkleind dienstenaanbod, maar eerder over het feit hoe carriers kunnen blijven overleven op basis van de huidige zeevracht marktniveau’s. Maar dat hebben ze daar biij de ECS blijkbaar nog niet door …

Geplaatst door: Ria Van de Vondel op