Dit artikel verder lezen?
De koning wordt 57 jaar en NT trakteert:
Bent u al abonnee van NT ?
Rijkswaterstaat wil op een groot aantal snelwegen het inhaalverbod voor vrachtwagens gedeeltelijk opheffen. Dit zou de veiligheid en de verkeersdoorstroming moeten verbeteren.
Het aanpassen van het inhaalverbod is ingegeven door toenemend vrachtverkeer en de uitbreiding van het wegennet. Het gaat onder meer om plekken waar anders colonnevorming ontstaat: een lange rij vrachtwagens, waardoor gewone auto’s moeilijk kunnen in- of uitvoegen.
De koning wordt 57 jaar en NT trakteert:
Even de andere kant vd medaille.
De gemiddelde automobilist weet hoe dodelijk saai het is om achter een vrachtauto aan te moeten rijden.
Dat weet je niet van de snelwegen, daar duurt een associale inhaalmanoeuvre niet veel langer dan 5minuten.
(Uitzonderingen daargelaten.)
Maar van de km op de N-wegen.
Stel je eens voor hoe het is om dat uren te doen op een snelweg.
Dat is dodelijk voor de concentratie!
Ook voor de beroepschauffeur.
Dan heb ik t niet eens over de Oost-Europese stuntpiloten
sorry maar als er niet meer dan 2 rijstroken zijn, dan zou er een algeheel inhaalverbod moeten zijn voor vrachtwagens.Heel vervelend om iedere keer in te moeten houden als zo’n vrachtwagen weer zo nodig in moet halen..
Vincent , mocht je het nog niet weten , vrachtwagens zijn nu al begrensd op 90 km/h . Dit was niet onze keuze maar wel die van andere mensen / weggebruikers.
De files onstaan niet door de vrachtwagens , buiten de spits en tijdens de nacht rijden er evenveel vrachtwagens en kunnen we perfect rijden . Dat de automobilisten eerst eens een serieuze scholing gaan volgen en nadenken voor ze bepaalde bewegingen doen op de baan , hierdoor zullen er veel ongelukken vermeden worden .
Stelletje zeurpieten.
jullie hebben echt geen benul van jullie Eigen rijstijl als het erop aan komt.
maar altijd lopen kankeren op die vrachtwagenchauffeurs.
en wat dat inhaal verbod betreft.
de normale Trucker zal wel degelijk rekening houden met smalle wegen .
maar de A67 bij eindhoven heeft nergens een versmalling, maar wel een verbreding, dus koop een ijsje en ga nog eens over de A67 en geef daarna nog eens comentaar.
Wat een flauwekul allemaal met die verboden. Als men wil dat wij niet meer inhalen, dan moet de regering eindelijk eens de max snelheid verhogen naar 90 net als in de omringende landen, want dan zijn 20% van de chauffeurs ook niet meer bang voor boetes boven de 84km/uur en rijdt iedereen met zijn op 90 afgestelde trekker lekker op de rechterbaan.
Helaas,
Vrachtwagens mogen weer in gaan halen.
Het is "schijn" veiligheid waaronder deze maatregel wordt terug gedraaid. En de door- stroming wordt zeker niet beter.
De gewone "zakelijke" automobilist gaat hier de wrange vruchten van plukken. Vrachtwagens die gaan inhalen op 2 of 3 baanswegen en hierdoor file veroorzaken en gekke fratsen op de snelweg. Beter zou zijn, vrachtwagens alleen op de rechter rijstrook en een max van 90 km/h en een minimale afstand op de voorgange
Dat wordt een levensgevaarlijke situatie op de A67 bij Geldrop. daar mag j nu niet inhalen straks dus weer welvrachtauto’s zullen daar zeker gebruik van gaan maken echter daar zit gewoon een vervelden versmalling in de weg. Dat worden dagelijks lange files ivm ongelukken met vrachtauto’s.