Stef is naar eigen zeggen Europees marktleider in geconditioneerd vervoer. De omzet van de groep in de Franse thuismarkt lijdt nog steeds onder de coronamaatregelen en is met 3,1% gedaald. De twee zwaarst getroffen marktsegmenten blijven out-of-home catering en vis en zeevruchten. Wel ziet het concern een verschuiving van out-of-homecatering naar e-commerce en thuisconsumptie.

Omzetstijging

Internationaal boekte het bedrijf een omzetstijging (6,3%), maar die cijfers vertekenen door onder meer een aantal overnames. Zo nam Stef de activiteiten van Nagel in Italië, België en Nederland over. Op vergelijkbare basis daalde de omzet buiten Frankrijk met 1,9%. ‘De integratie van de activiteiten van Nagel-Group in Italië en België en de invoering van de wederzijdse distributieovereenkomst geven de commerciële dynamiek een boost’, meldt Stef Group.

‘De gezondheids- en economische situatie waren begin 2021 nog altijd moeilijk, en dat heeft logischerwijze opnieuw gewogen op de activiteiten van de groep in alle landen waar wij actief zijn’, zegt Stef-ceo Stanislas Lemor.

Stef Group zag zijn omzet en winst vorig jaar flink lager uitvallen. De omzet daalde met 8,6% naar 3,15 miljard euro. De nettowinst kwam uit op 72,8 miljoen euro (-27,5%).

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding