Het gaat om de voertuigen in het segment van 16 ton tot 26 ton, vooral gebruikt voor stadslogistiek en regionale distributie. Renault heeft de elektrische vrachtwagens van het type D en D Wide sinds vorig jaar in serieproductie en heeft naar eigen zeggen voldoende expertise opgebouwd om helemaal over te stappen. De dieselvarianten verdwijnen daarom in Duitsland uit de catalogus.

80% van de meerkosten

Volgens Renault-directeur Frederic Ruesche wordt de overstap in het land mogelijk dankzij de financieringsregeling van het Duitse transportministerie, waarmee vervoerders in Duitsland 80% van de meerkosten van een e-truck ten opzichte van een dieselvoertuig kunnen afdekken.

‘We hebben het meest ambitieuze financieringsplan in Duitsland, we hebben de vrachtwagens, we zijn er klaar voor’, zegt Ruesche. ‘De tijd is rijp.’

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding