Rapport: ZOAB leidt tot zeer lange remweg

DEN HAAG – Het ‘Zeer Open Asfaltbeton’ of ZOAB leidt onder droge omstandigheden bij een noodstop met geblokkeerde wielen tot een lange remweg. Dat blijkt uit een onderzoek van TNO, uitgevoerd in opdracht van Verkeer en Waterstaat. De stroefheid is vooral beperkt wanneer het asfaltbeton recent in gebruik is genomen. Na enkele maanden neemt deze echter weer sterk toe. Het ZOAB heeft ook grote voordelen. Spoorvorming wordt voorkomen en geluidshinder beperkt. De conclusie van het r

Dit artikel verder lezen?

Word nu abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de transportsector. 

Abonneer nu

Rapport: ZOAB leidt tot zeer lange remweg | NT

Rapport: ZOAB leidt tot zeer lange remweg

DEN HAAG – Het ‘Zeer Open Asfaltbeton’ of ZOAB leidt onder droge omstandigheden bij een noodstop met geblokkeerde wielen tot een lange remweg. Dat blijkt uit een onderzoek van TNO, uitgevoerd in opdracht van Verkeer en Waterstaat. De stroefheid is vooral beperkt wanneer het asfaltbeton recent in gebruik is genomen. Na enkele maanden neemt deze echter weer sterk toe. Het ZOAB heeft ook grote voordelen. Spoorvorming wordt voorkomen en geluidshinder beperkt. De conclusie van het r

Dit artikel verder lezen?

Word nu abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de transportsector. 

Abonneer nu