Verladers zoeken naar nieuwe alternatieven voor luchtvrachttoeslagen

De EVO zoekt met haar Belgische zusterorganisatie naar alternatieven voor de luchtvrachttoeslagen. De oude eis om heffingen terug te zetten in een tarief stuit op hardnekkig verzet van de vervoerders.

"Dat schip is gestrand op een zandbank", concludeert beleidsadviseur Joost van Doesburg van de EVO. Een nieuw onderzoek onder de achterban en de expeditiesector op Schiphol moet nieuwe handvatten bieden om het schip los te trekken, zegt hij.

Dit artikel verder lezen?

De koning wordt 57 jaar en NT trakteert:

Ontvang 57% korting op een Digitaal abonnement!

Abonneer nu

Reacties

Expediteurs zijn al die jaren al gedwongen om de toeslagen voor te schieten en ze zonder enige opslag aan hun principalen door te belasten (m.a.w. de toeslagen zijn doorgaans niet onderhandelbaar t.o.v. de airlines, en anderzijds is het not-done om een winstmarge op te zetten), waarmee men er dus feitelijk op verliest, dus reken maar dat de meesten daar graag vanaf willen.
Maarrrrrr…. bij een all-in tarief worden als vanouds weer alle tariefbestanddelen automatisch over het BELASTBAAR gewicht

Geplaatst door: Di Lemma op
Verladers zoeken naar nieuwe alternatieven voor luchtvrachttoeslagen | NT

Verladers zoeken naar nieuwe alternatieven voor luchtvrachttoeslagen

De EVO zoekt met haar Belgische zusterorganisatie naar alternatieven voor de luchtvrachttoeslagen. De oude eis om heffingen terug te zetten in een tarief stuit op hardnekkig verzet van de vervoerders.

"Dat schip is gestrand op een zandbank", concludeert beleidsadviseur Joost van Doesburg van de EVO. Een nieuw onderzoek onder de achterban en de expeditiesector op Schiphol moet nieuwe handvatten bieden om het schip los te trekken, zegt hij.

Dit artikel verder lezen?

Word nu abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de transportsector. 

Abonneer nu

Reacties

Expediteurs zijn al die jaren al gedwongen om de toeslagen voor te schieten en ze zonder enige opslag aan hun principalen door te belasten (m.a.w. de toeslagen zijn doorgaans niet onderhandelbaar t.o.v. de airlines, en anderzijds is het not-done om een winstmarge op te zetten), waarmee men er dus feitelijk op verliest, dus reken maar dat de meesten daar graag vanaf willen.
Maarrrrrr…. bij een all-in tarief worden als vanouds weer alle tariefbestanddelen automatisch over het BELASTBAAR gewicht

Geplaatst door: Di Lemma op