Kopen op internet verandert logistiek revolutionair

Het aantal internetaankopen bij webwinkels groeit snel en krijgt steeds meer gevolgen voor de logistieke sector. Die moet bestelde goederen steeds meer naar de eindafnemer, de consument, vervoeren.

Voor die ‘business-to-consumer’-logistiek moeten bijpassende logistieke concepten worden ontwikkeld. Vervoer naar winkels zal tegelijkertijd afnemen. Soms zullen ook partijen uit de bevoorradingsketen verdwijnen. Groothandel en detailhandel zullen meer en meer worden overgeslagen. De vervoerder brengt de goederen dan direct van de fabriek naar de consument.

Dit artikel verder lezen?

Word nu abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de transportsector. 

Abonneer nu

Reacties

Dit is een tendens die al even bezig is. De consument bepaalt in steeds grotere mate het gehele proces, hij neemt steeds meer "under control" is ook beter geïnformeerd, en wij helpen hem daarbij! Wij geven de status van een pakket aan, b.v. het moment van verzenden en we geven hem een barcode van het pakket zodat hij desgewenst zelf op elk moment kan zien wat de status van zijn pakket is.
Informatie én communicatie, dat is wat de consument wil. Social Media heeft niet voor n

Geplaatst door: Rene Gouw op
Kopen op internet verandert logistiek revolutionair | NT

Kopen op internet verandert logistiek revolutionair

Het aantal internetaankopen bij webwinkels groeit snel en krijgt steeds meer gevolgen voor de logistieke sector. Die moet bestelde goederen steeds meer naar de eindafnemer, de consument, vervoeren.

Voor die ‘business-to-consumer’-logistiek moeten bijpassende logistieke concepten worden ontwikkeld. Vervoer naar winkels zal tegelijkertijd afnemen. Soms zullen ook partijen uit de bevoorradingsketen verdwijnen. Groothandel en detailhandel zullen meer en meer worden overgeslagen. De vervoerder brengt de goederen dan direct van de fabriek naar de consument.

Dit artikel verder lezen?

Word nu abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de transportsector. 

Abonneer nu

Reacties

Dit is een tendens die al even bezig is. De consument bepaalt in steeds grotere mate het gehele proces, hij neemt steeds meer "under control" is ook beter geïnformeerd, en wij helpen hem daarbij! Wij geven de status van een pakket aan, b.v. het moment van verzenden en we geven hem een barcode van het pakket zodat hij desgewenst zelf op elk moment kan zien wat de status van zijn pakket is.
Informatie én communicatie, dat is wat de consument wil. Social Media heeft niet voor n

Geplaatst door: Rene Gouw op