‘Aansluiting Betuweroute nog jaren toereikend’

De bestaande dubbelspooraansluiting op de Betuweroute tussen Zevenaar en Oberhausen heeft genoeg capaciteit om de groei van het vervoer in elk geval tot 2015 op te vangen.

Dit heeft minister Schultz van Haegen geantwoord op schriftelijke vragen van onder meer VVD’er Charlie Aptroot over de vertraagde aanleg van het derde spoor op dat traject.

Dit artikel verder lezen?

Word nu abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de transportsector. 

Abonneer nu

Reacties

Het niveau rond Emmerich is al onaanvaardbaar Henk, stap eens uit je hobbygedachte voor je plaatjes en kijk verder dan je neus lang is.
Er staan met grote regelmaat treinen te wachten op Zevenaar(-Oost) omdat er geen capaciteit is in Emmerich. Emmerich is niet groot genoeg en er is onvoldoende spoorcapaciteit richting Hamm/Minden.

Geplaatst door: Marco op

Mocht de groei via Emmerich oplopen tot een onaanvaardbaar niveau dan zal men een keus moeten maken of de ICE nog wel via deze verbinding kan blijven lopen. Als men de ICE zou verplaatsen van Emmerich naar Venlo dan ontstaat er voldoende ruimte voor goederenvervoer op de lijn naar Oberhausen. Kijk voor een goed voorbeeld naar het Duitse traject Gemuenden – Wuerzburg waar dagelijks een kleine tweehonderd goederentreinen passeren en waar tussen door ook nog personenvervoer op een goede manier
wor

Geplaatst door: Henk de Jager op

Kan me niet voorstellen dat dit klopt. Tijdens de economische crisis stond het emplacement in Emmerich al stapvol goederentreinen. Daar kan echt niet veel meer bij.

Geplaatst door: loobos op
‘Aansluiting Betuweroute nog jaren toereikend’ | NT

‘Aansluiting Betuweroute nog jaren toereikend’

De bestaande dubbelspooraansluiting op de Betuweroute tussen Zevenaar en Oberhausen heeft genoeg capaciteit om de groei van het vervoer in elk geval tot 2015 op te vangen.

Dit heeft minister Schultz van Haegen geantwoord op schriftelijke vragen van onder meer VVD’er Charlie Aptroot over de vertraagde aanleg van het derde spoor op dat traject.

Dit artikel verder lezen?

Word nu abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de transportsector. 

Abonneer nu

Reacties

Het niveau rond Emmerich is al onaanvaardbaar Henk, stap eens uit je hobbygedachte voor je plaatjes en kijk verder dan je neus lang is.
Er staan met grote regelmaat treinen te wachten op Zevenaar(-Oost) omdat er geen capaciteit is in Emmerich. Emmerich is niet groot genoeg en er is onvoldoende spoorcapaciteit richting Hamm/Minden.

Geplaatst door: Marco op

Mocht de groei via Emmerich oplopen tot een onaanvaardbaar niveau dan zal men een keus moeten maken of de ICE nog wel via deze verbinding kan blijven lopen. Als men de ICE zou verplaatsen van Emmerich naar Venlo dan ontstaat er voldoende ruimte voor goederenvervoer op de lijn naar Oberhausen. Kijk voor een goed voorbeeld naar het Duitse traject Gemuenden – Wuerzburg waar dagelijks een kleine tweehonderd goederentreinen passeren en waar tussen door ook nog personenvervoer op een goede manier
wor

Geplaatst door: Henk de Jager op

Kan me niet voorstellen dat dit klopt. Tijdens de economische crisis stond het emplacement in Emmerich al stapvol goederentreinen. Daar kan echt niet veel meer bij.

Geplaatst door: loobos op