Zwaar verlies voor TNT

Aanhoudende problemen in Europa en Latijns-Amerika hebben TNT Express over het laatste kwartaal van 2011 een nettoverlies van 173 miljoen euro bezorgd.

Dat bleek dinsdag uit de cijfers van de Nederlandse koerier. Over het gehele boekjaar 2011 leed TNT een nettoverlies van 220 miljoen euro. Een jaar eerder werd nog een winst van 66 miljoen euro geboekt. De omzet steeg afgelopen jaar met bijna 3% tot 7,25 miljard euro.

Dit artikel verder lezen?

Word nu abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de transportsector. 

Abonneer nu

Reacties

Jarenlang het paradepaardje van vervoerend Nederland en nu aangeschoten wild, en het ziet er naar uit dat ook dit bedrijf in handen komt van een buitenlandse grootmacht. Nog niet zolang geleden vertrok de topman van TNT met een zak geld omdat hij het bedrijf zo goed had achtergelaten. Nu rest slecht een andere conclussie, TNT heeft haar positie in de afgelopen jaren niet weten uit te bouwen daar waar anderen, zoals DHL, dat wel wisten te realiseren.

Geplaatst door: Henk de Jager op
Zwaar verlies voor TNT | NT

Zwaar verlies voor TNT

Aanhoudende problemen in Europa en Latijns-Amerika hebben TNT Express over het laatste kwartaal van 2011 een nettoverlies van 173 miljoen euro bezorgd.

Dat bleek dinsdag uit de cijfers van de Nederlandse koerier. Over het gehele boekjaar 2011 leed TNT een nettoverlies van 220 miljoen euro. Een jaar eerder werd nog een winst van 66 miljoen euro geboekt. De omzet steeg afgelopen jaar met bijna 3% tot 7,25 miljard euro.

Dit artikel verder lezen?

Word nu abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de transportsector. 

Abonneer nu

Reacties

Jarenlang het paradepaardje van vervoerend Nederland en nu aangeschoten wild, en het ziet er naar uit dat ook dit bedrijf in handen komt van een buitenlandse grootmacht. Nog niet zolang geleden vertrok de topman van TNT met een zak geld omdat hij het bedrijf zo goed had achtergelaten. Nu rest slecht een andere conclussie, TNT heeft haar positie in de afgelopen jaren niet weten uit te bouwen daar waar anderen, zoals DHL, dat wel wisten te realiseren.

Geplaatst door: Henk de Jager op