Spoorsector vreest werkzaamheden Betuweroute: ‘Alles via Brabant wordt een drama’

Minder capaciteit tussen Nederland en Duitsland

Tussen 2024 en 2026 vinden er langdurig enkel- en dubbelsporige stremmingen plaats bij de werkzaamheden op de grensovergang bij Zevenaar aan de Betuweroute. ProRail verwacht dat tijdens de dubbelsporige stremmingen zo’n 40 treinen per dag de grens niet kunnen passeren en ook vervoerders maken zich zorgen over de problemen die deze buitendienststellingen gaan veroorzaken. ‘Wanneer we alles via de Brabantroute moeten afwikkelen, wordt dat natuurlijk een drama’, stelt Raoul Oomen van vervoerder Captrain.

shutterstock_572756386 Betuwelijn, spoorgoederenvervoer, goederentrein
Foto: Shutterstock

Dit artikel verder lezen?

De koning wordt 57 jaar en NT trakteert:

Ontvang 57% korting op een Digitaal abonnement!

Abonneer nu

Spoorsector vreest werkzaamheden Betuweroute: ‘Alles via Brabant wordt een drama’ | NT

Spoorsector vreest werkzaamheden Betuweroute: ‘Alles via Brabant wordt een drama’

Minder capaciteit tussen Nederland en Duitsland

Tussen 2024 en 2026 vinden er langdurig enkel- en dubbelsporige stremmingen plaats bij de werkzaamheden op de grensovergang bij Zevenaar aan de Betuweroute. ProRail verwacht dat tijdens de dubbelsporige stremmingen zo’n 40 treinen per dag de grens niet kunnen passeren en ook vervoerders maken zich zorgen over de problemen die deze buitendienststellingen gaan veroorzaken. ‘Wanneer we alles via de Brabantroute moeten afwikkelen, wordt dat natuurlijk een drama’, stelt Raoul Oomen van vervoerder Captrain.

shutterstock_572756386 Betuwelijn, spoorgoederenvervoer, goederentrein
Foto: Shutterstock

Dit artikel verder lezen?

Word nu abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de transportsector. 

Abonneer nu