Vervoerders vrezen verdere winstdaling

ROTTERDAM – Volgend jaar gaat een vrachtwagen de vervoerder gemiddeld zeker twintigduizend gulden meer kosten. De kostenstijging komt voort uit gestegen dieselaccijns, wegenbelasting, loonkosten en bijkomende kosten. Hierbij is de inflatie nog buiten beschouwing gelaten. Vervoerders vrezen der dat de prijzen onder druk komen door buitenlandse concurrentie. Ook het Duitse tolvignet is een bron van zorg.

Dit artikel verder lezen?

Word nu abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de transportsector. 

Abonneer nu

Vervoerders vrezen verdere winstdaling | NT

Vervoerders vrezen verdere winstdaling

ROTTERDAM – Volgend jaar gaat een vrachtwagen de vervoerder gemiddeld zeker twintigduizend gulden meer kosten. De kostenstijging komt voort uit gestegen dieselaccijns, wegenbelasting, loonkosten en bijkomende kosten. Hierbij is de inflatie nog buiten beschouwing gelaten. Vervoerders vrezen der dat de prijzen onder druk komen door buitenlandse concurrentie. Ook het Duitse tolvignet is een bron van zorg.

Dit artikel verder lezen?

Word nu abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de transportsector. 

Abonneer nu