Gecombineerd vervoer ‘embryo’ van concurrentie op het spoor

Toch nog onverwacht besloot Brussel vorig jaar dat er voor het eerst sinds lange tijd weer zoiets als concurrentie op het Europese spoorwegnet moet komen. Aanbieders van gecombineerd vervoer zouden tegen betaling van reele kosten toegang moeten krijgen tot de nationale spoorwegnetten. Dit impliceert nog geen algehele vrije concurrentie op het spoor. De spoorwegcapaciteit blijft immers een schaars goed, in handen van monopolisten.

Dit artikel verder lezen?

Word nu abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de transportsector. 

Abonneer nu

Gecombineerd vervoer ‘embryo’ van concurrentie op het spoor | NT

Gecombineerd vervoer ‘embryo’ van concurrentie op het spoor

Toch nog onverwacht besloot Brussel vorig jaar dat er voor het eerst sinds lange tijd weer zoiets als concurrentie op het Europese spoorwegnet moet komen. Aanbieders van gecombineerd vervoer zouden tegen betaling van reele kosten toegang moeten krijgen tot de nationale spoorwegnetten. Dit impliceert nog geen algehele vrije concurrentie op het spoor. De spoorwegcapaciteit blijft immers een schaars goed, in handen van monopolisten.

Dit artikel verder lezen?

Word nu abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de transportsector. 

Abonneer nu