EVO: wachten op een nieuwe kans in de EG

De lengte van vrachtwagens. Volumevervoerders en -verladers in Nederland krijgen er zo op zijn tijd nachtmerries van. Het Nederlandse bedrijfsleven wilde eind jaren tachtig meer laadruimte, maar de EG bleek begin 1990 doof voor de – zo op het oog – redelijke argumenten. De gemeenschap besloot tot een maximale lengte van motor-aanhangwagens van ‘slechts’ 18,35 meter (met dientengevolge een laadlengte van 15,65 meter). "Met alle negatieve gevolgen van dien" , riepen organisaties

Dit artikel verder lezen?

Word abonnee voor 34,25 per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.

Bekijk de abonnementen

EVO: wachten op een nieuwe kans in de EG | NT

EVO: wachten op een nieuwe kans in de EG

De lengte van vrachtwagens. Volumevervoerders en -verladers in Nederland krijgen er zo op zijn tijd nachtmerries van. Het Nederlandse bedrijfsleven wilde eind jaren tachtig meer laadruimte, maar de EG bleek begin 1990 doof voor de – zo op het oog – redelijke argumenten. De gemeenschap besloot tot een maximale lengte van motor-aanhangwagens van ‘slechts’ 18,35 meter (met dientengevolge een laadlengte van 15,65 meter). "Met alle negatieve gevolgen van dien" , riepen organisaties

Dit artikel verder lezen?

Word nu abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de transportsector. 

Abonneer nu