HA

Jachten worden wel vaker op zeeschepen geladen, maar dat gebeurt normaal bovendeks. Hapag-Lloyd claimt als eerste een ‘superjacht’ onderdeks te hebben beladen. Dat gebeurde in Rotterdam op een van de nieuwe grote containerschepen (4.400 teu) van de Duitse rederij, de ‘Leverkusen Express’. Dit was mogelijk door het ontbreken van dwarsscheepse grootspanten in het ontwerp van de nieuwe schepen. Het jacht werd gebouwd door de Nederlandse scheepswerf Heesen voor Matsushita in Osa

Dit artikel verder lezen?

Word abonnee voor 34,25 per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.

Bekijk de abonnementen

HA | NT

HA

Jachten worden wel vaker op zeeschepen geladen, maar dat gebeurt normaal bovendeks. Hapag-Lloyd claimt als eerste een ‘superjacht’ onderdeks te hebben beladen. Dat gebeurde in Rotterdam op een van de nieuwe grote containerschepen (4.400 teu) van de Duitse rederij, de ‘Leverkusen Express’. Dit was mogelijk door het ontbreken van dwarsscheepse grootspanten in het ontwerp van de nieuwe schepen. Het jacht werd gebouwd door de Nederlandse scheepswerf Heesen voor Matsushita in Osa

Dit artikel verder lezen?

Word nu abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de transportsector. 

Abonneer nu