Liberalisatie spoorvervoer? Niet in 2005, maar nu!

Het is te hopen dat de nieuwe secretaris Spoor- en Multimodaal Vervoer bij de EVO, Max Philips, zijn benijdenswaardige optimisme over de ontwikkeling van het Europese spoorvervoer nog lang houdt. Hij zal het nodig hebben, zeker in de Brusselse lobbycircuits, waarin mateloze behoudzucht, inertie en het politieke onvermogen om samen een einde te maken aan semi-monopolies de boventoon voeren. De huidige stand van zaken geeft geen enkele reden om te veronderstellen dat het vrachtvervoer per spoor in

Dit artikel verder lezen?

Word abonnee voor 34,25 per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.

Bekijk de abonnementen

Liberalisatie spoorvervoer? Niet in 2005, maar nu! | NT

Liberalisatie spoorvervoer? Niet in 2005, maar nu!

Het is te hopen dat de nieuwe secretaris Spoor- en Multimodaal Vervoer bij de EVO, Max Philips, zijn benijdenswaardige optimisme over de ontwikkeling van het Europese spoorvervoer nog lang houdt. Hij zal het nodig hebben, zeker in de Brusselse lobbycircuits, waarin mateloze behoudzucht, inertie en het politieke onvermogen om samen een einde te maken aan semi-monopolies de boventoon voeren. De huidige stand van zaken geeft geen enkele reden om te veronderstellen dat het vrachtvervoer per spoor in

Dit artikel verder lezen?

Word nu abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de transportsector. 

Abonneer nu