‘Roer moet om in containerbinnenvaart’

De containerbinnenvaart moet veel meer rekening houden met de behoeften van opdrachtgevers en meer werk maken van vergroening. Anders dreigt de bedrijfstak op termijn marktaandeel kwijt te raken.

Dat is de strekking van het onderzoeksrapport ‘Systeemvernieuwing Binnenvaart’, dat minister Schultz van Haegen van Infrastructuur en Milieu onlangs in ontvangst heeft genomen. Volgens de samenstellers, aangevoerd door logistiek topman Koos Tromp van Heineken ontbreekt het aan een breed gedragen visie om de sector op een hoger plan te brengen.

Dit artikel verder lezen?

Word abonnee voor 34,25 per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.

Bekijk de abonnementen

‘Roer moet om in containerbinnenvaart’ | NT

‘Roer moet om in containerbinnenvaart’

De containerbinnenvaart moet veel meer rekening houden met de behoeften van opdrachtgevers en meer werk maken van vergroening. Anders dreigt de bedrijfstak op termijn marktaandeel kwijt te raken.

Dat is de strekking van het onderzoeksrapport ‘Systeemvernieuwing Binnenvaart’, dat minister Schultz van Haegen van Infrastructuur en Milieu onlangs in ontvangst heeft genomen. Volgens de samenstellers, aangevoerd door logistiek topman Koos Tromp van Heineken ontbreekt het aan een breed gedragen visie om de sector op een hoger plan te brengen.

Dit artikel verder lezen?

Word nu abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de transportsector. 

Abonneer nu