Frank de Kruif is redacteur bij Nieuwsblad Transport.
Spoor niet gebaat bij woordspelletjes
Het lijken zware jaren te gaan worden voor het spoorgoederenvervoer in Nederland. Zes jaar na het gereedkomen van de door...
Russische beer gromt, maar bijt (nog) niet
Met de kwestie omtrent het Carnet TIR in Rusland is iets merkwaardigs aan de hand.
De aankondiging in augustus van de Rus...
Het Infrafonds als grabbelton
Het Infrafonds zal door de diverse bezuinigingen van dit kabinet met acht miljard euro zijn geslonken, wanneer de lopende...
Offshore: geen geld in het water gooien
Anders dan op de industrie aan land lijkt de economische crisis op de industrie op zee weinig vat te hebben.
Wereldwijd w...
Markt omarmt intermodaal
Intermodaal vervoer heeft zich niet altijd in de warme belangstelling van de markt mogen verheugen.
Doorsnee wegvervoerde...
‘Actie in de Transport’ voert misplaatste actie
Alleen al de keuze voor het verkeerde voorzetsel doet vermoeden dat er weinig denkwerk schuilt achter het initiatief ‘A...
Kopen op internet: halen en brengen
De bejaarde Jane Snowball deed dertig jaar geleden in Engeland iets heel hips: ze deed haar boodschappen van achter de co...
Havenschandaal was inderdaad schandaal
Het Havenbedrijf Rotterdam krijgt volgend jaar in de persoon van Allard Castelein een nieuwe president-directeur.
Het is ...
Weinig om het lijf
In essentie is de functie van een haven om goederen over te slaan en passagiers te laten in- of ontschepen.
Maar juist de...
Grenzenloos Europa niet achterhaald
De Polder is terug, en ook in de transportsector is dat het geval.
Als voorschotje op het Groot Sociaal Akkoord dat werkg...