De zes jaar oude digitale vrachtbeurs heeft recent 15 miljoen dollar opgehaald bij beleggers om de activiteiten uit te breiden naar de expeditie. In eerdere twee rondes werd al dertig miljoen verzameld.

Vraag en aanbod

Nyshex beoogde aanvankelijk slechts een digitale vrachtbeurs te zijn die vraag en aanbod in de containermarkt bijeenbracht om zo ladingaanbieders en vervoerders te voorzien van gegarandeerd aanbod en vrachtruimte middels bindende contracten. Vooral in de huidige markt, met een beperkte capaciteit, is dat geen overbodige luxe.

Nu zoekt Nyshex naar meer klandizie in expeditie, een geheel andere markt. Het gaat daarbij niet om capaciteit of lading die het bedrijf offreert aan expediteurs, maar om technologie om vrachtstromen administratief beter te verwerken en ook het betalingsverkeer sneller af te wikkelen met de klanten.

Europa

Daarnaast is het bedrijf sinds het begin van deze maand ook in de Europese containermarkt actief voor verladers en vervoerders. Daarvoor is begin deze zomer de voormalige Maersk-manager Jeremy Haycock ingehuurd als Europees directeur.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding