Congestie: ‘Kosten congestie horen in vrachttarief’

Het advies van Febetra voor een congestietoeslag in de Antwerpse haven lijkt op de situatie in de Rotterdamse haven. De Alliantie van Zeecontainervervoerders (AZV) zei in februari het convenant met ECT op over een vergoeding van de wachttijden bij de terminal.

Dit artikel verder lezen?

Word abonnee voor 34,25 per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.

Bekijk de abonnementen

Reacties

hallo,ja ik vind dus ook dat men eerst een betrouwbaar apparaat moet ontwerpen ipv de nu geintroduceerde digitacho..er deugt helemaal niets van..ik zit al ruim 30jaar op de int wegen en weet als geen ander dat de rijtijden er ook zijn ter bescherming van ons zelf,maar indien men nu met ondeugdelijke apparaten dit aan de verkeerd willende lees melkoe politie in div omringende landen uit wil leggen dan betaal je geheid voor iedere kleine (eigenlijk geen)overtreding.en dit komt de veiligheid zeker

Geplaatst door: henk vd kloot op

met de belemmering van de digitale Tachoo

komen wij op een enorme kost prijs te zitten en bedrijven die dit niet kunnen door berekenen kunnen in financiele problemen komen rij tijden moeten altijd gerespecteerd worden maar niet in een apperaat wat daar niet voor geschikt is

het is makkelijk op te lossen onder de 5 km niets registreren en we zijn van het probleem af alles kan toch tegenwoordig goed werkbaar geautomatiseerd worden maar toch niet zo !!!

Geplaatst door: G.van Doesburg op

Het feit is dat de sector op deze situaties in moet spelen. Het is net als met de dieselprijs en loonstijgingen een kwestie van redelijke prijs doorberekenen.Maar altijd moet er in de transportsector de mazen van de wet opgezocht worden. Het werken in de transport is en kan mooi zijn . Maar nog mooier is als men een goeie boterham kan verdienen binnen de grenzen van de wet . En als men leest dat de heer Vallenduuk schrijft dat de chauffeur niet beschermt wil worden zegt hij dit niet goed. Iedere

Geplaatst door: jan op

Eerst het gezeur over de tacho toen die kwam nu de digitale weer gezeur , zorg dat je de uren goed benut die je hebt pas je tariefen aan bereken wachtkosten door , en je hoeft niet meer te zeuren.

Geplaatst door: Jan v Tilburg op

Gerardt rules! Ook hier, net als in de poll van vorige week, niet zo zeuren!

De regelgeving is Europees en als bedrijven het niet zo nauw nemen… boehoe. Als het een gebrek aan kennis is… boehoe. Han Vallenduuk… boehoe.

Als chauffeurs niet beschermd willen worden, hoe komt het dan dat ze wel allemaal de bonden steunen als deze om 6% vragen? Is het weer willekeur als het de man met het stuur uitkomt? Dacht het wel.

Ik zei het vorige week al in een reactie op de poll toen, “De bonden? P

Geplaatst door: Reinder Naadvermeer op

chauffeurs EN planners zullen beter en betrouwbaarder voorgelicht moeten worden over de wettelijke regelgeving van de digitale tachograaf. nu worden onnodige overtredingen begaan die echter wel aangerekend EN afgerekend kunnen worden tot in lengte van dagen. persoonlijke kennisverrijking van chauffeurs en planners over de gebruiks en gebruikers mogelijkheden van de de digitale tachograaf is een goede zaak, zeker als daar de tijd voor genomen mag worden wat van bovenaf gestimuleerd moet worden.

Geplaatst door: fons van heesch op
Congestie: ‘Kosten congestie horen in vrachttarief’ | NT

Congestie: ‘Kosten congestie horen in vrachttarief’

Het advies van Febetra voor een congestietoeslag in de Antwerpse haven lijkt op de situatie in de Rotterdamse haven. De Alliantie van Zeecontainervervoerders (AZV) zei in februari het convenant met ECT op over een vergoeding van de wachttijden bij de terminal.

Dit artikel verder lezen?

Word nu abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de transportsector. 

Abonneer nu

Reacties

hallo,ja ik vind dus ook dat men eerst een betrouwbaar apparaat moet ontwerpen ipv de nu geintroduceerde digitacho..er deugt helemaal niets van..ik zit al ruim 30jaar op de int wegen en weet als geen ander dat de rijtijden er ook zijn ter bescherming van ons zelf,maar indien men nu met ondeugdelijke apparaten dit aan de verkeerd willende lees melkoe politie in div omringende landen uit wil leggen dan betaal je geheid voor iedere kleine (eigenlijk geen)overtreding.en dit komt de veiligheid zeker

Geplaatst door: henk vd kloot op

met de belemmering van de digitale Tachoo

komen wij op een enorme kost prijs te zitten en bedrijven die dit niet kunnen door berekenen kunnen in financiele problemen komen rij tijden moeten altijd gerespecteerd worden maar niet in een apperaat wat daar niet voor geschikt is

het is makkelijk op te lossen onder de 5 km niets registreren en we zijn van het probleem af alles kan toch tegenwoordig goed werkbaar geautomatiseerd worden maar toch niet zo !!!

Geplaatst door: G.van Doesburg op

Het feit is dat de sector op deze situaties in moet spelen. Het is net als met de dieselprijs en loonstijgingen een kwestie van redelijke prijs doorberekenen.Maar altijd moet er in de transportsector de mazen van de wet opgezocht worden. Het werken in de transport is en kan mooi zijn . Maar nog mooier is als men een goeie boterham kan verdienen binnen de grenzen van de wet . En als men leest dat de heer Vallenduuk schrijft dat de chauffeur niet beschermt wil worden zegt hij dit niet goed. Iedere

Geplaatst door: jan op

Eerst het gezeur over de tacho toen die kwam nu de digitale weer gezeur , zorg dat je de uren goed benut die je hebt pas je tariefen aan bereken wachtkosten door , en je hoeft niet meer te zeuren.

Geplaatst door: Jan v Tilburg op

Gerardt rules! Ook hier, net als in de poll van vorige week, niet zo zeuren!

De regelgeving is Europees en als bedrijven het niet zo nauw nemen… boehoe. Als het een gebrek aan kennis is… boehoe. Han Vallenduuk… boehoe.

Als chauffeurs niet beschermd willen worden, hoe komt het dan dat ze wel allemaal de bonden steunen als deze om 6% vragen? Is het weer willekeur als het de man met het stuur uitkomt? Dacht het wel.

Ik zei het vorige week al in een reactie op de poll toen, “De bonden? P

Geplaatst door: Reinder Naadvermeer op

chauffeurs EN planners zullen beter en betrouwbaarder voorgelicht moeten worden over de wettelijke regelgeving van de digitale tachograaf. nu worden onnodige overtredingen begaan die echter wel aangerekend EN afgerekend kunnen worden tot in lengte van dagen. persoonlijke kennisverrijking van chauffeurs en planners over de gebruiks en gebruikers mogelijkheden van de de digitale tachograaf is een goede zaak, zeker als daar de tijd voor genomen mag worden wat van bovenaf gestimuleerd moet worden.

Geplaatst door: fons van heesch op