Security: ‘Eén incident en je status als known shipper ligt in de prullenbak’

Wat kost het om alle uitgaande vrachtstromen van Schiphol te controleren op de aanwezigheid van explosieven? Slechts ‘enkele miljoenen’ euro’s per jaar als speurhonden worden ingezet.

Dit artikel verder lezen?

De koning wordt 57 jaar en NT trakteert:

Ontvang 57% korting op een Digitaal abonnement!

Abonneer nu

Reacties

Boedapest had (misschien nog) een systeem waarbij de spoorwagens snachts over het tramnet naar de klant in de stad werd vervoerd. Dat scheelt een keer overslag en is besparend. Wat wordt hier bespaard?

Geplaatst door: H.H.Baas op

Treinen die al te laat rijden, trams die straks vertragingen hebben, een goed idee hoor!

Openbaar wordt gestimuleerd maar echter treden er alleen maar vertragingen op.

Geplaatst door: M. Croes op

Een commercieel bedrijf dat gebruik maakt van de gemeentelijke rails? Da’s wel degelijk oneerlijke concurrentie! Gebruik maken van voorzieningen die niet voor jouw zijn aangelegd. Terecht dat de plaatselijke vervoerders hiertegen protesteren. Een een lossende/ladende tram kan ook gewoon in de weg staan hoor!

Geplaatst door: Ludo van V. op

In Clermont-Ferrand (jawel, de thuisbasis van Michelin) rijden trams op luchtbanden. Die hebben genoeg aan één geleiderail (goedkoper in aanleg en onderhoud) en maken geen herrie. Misschien een idee voor de Nederlandse steden?

Geplaatst door: R. Grunfeld op

Beste Wim,

De palletwagen en rolcontainer moeten ook vanuit een vrachtwagen over de stoep worden gerold of parkeren jullie in de winkels? En ook bij een vrachtwagen kan een dief proletarisch winkelen. Een tram maakt zeker een hoop geluid maar doen de passagierstrams die er ook rijden dat niet? ik denk niet dat de bewoners er meer overlast van krijgen maar juist minder want nu blokkeert die vrachtwagen ( vaak met draaiende motor ) de straat niet meer.

Natuurlijk zijn de amsterdamse vervoerder

Geplaatst door: Marco Essenberg op

Geitenwollensokkenavontuur! Wij zijn verplicht te werken met fluisteraggregaten, roetfilters, etc. Heeft iemand er wel eens bij stil gestaan wat een tram voor geluid produceert? Wat te denken van de geluidseffecten van losactiviteiten? Dat rolcontainertje of dat palletwagentje dat nu over trottoir en straat moet worden getrokken, dat maakt zeker geen herrie? Zetten ze er een kordon van bewakers omheen? Is er niet een buurtbewoner die amok maakt vanwege de geluidsoverlast, dan is er wel een losge

Geplaatst door: Wim op

Wat een leuke poll maar helaas krijgen wij geen subsidie. Gelukkig hebben we dat ook niet nodig gehad tot nu toe. We staan uiteraard wel open voor suggesties.

Graag reacties naar info@citycargo.nl

Geplaatst door: Michael op
Security: ‘Eén incident en je status als known shipper ligt in de prullenbak’ | NT

Security: ‘Eén incident en je status als known shipper ligt in de prullenbak’

Wat kost het om alle uitgaande vrachtstromen van Schiphol te controleren op de aanwezigheid van explosieven? Slechts ‘enkele miljoenen’ euro’s per jaar als speurhonden worden ingezet.

Dit artikel verder lezen?

Word nu abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de transportsector. 

Abonneer nu

Reacties

Boedapest had (misschien nog) een systeem waarbij de spoorwagens snachts over het tramnet naar de klant in de stad werd vervoerd. Dat scheelt een keer overslag en is besparend. Wat wordt hier bespaard?

Geplaatst door: H.H.Baas op

Treinen die al te laat rijden, trams die straks vertragingen hebben, een goed idee hoor!

Openbaar wordt gestimuleerd maar echter treden er alleen maar vertragingen op.

Geplaatst door: M. Croes op

Een commercieel bedrijf dat gebruik maakt van de gemeentelijke rails? Da’s wel degelijk oneerlijke concurrentie! Gebruik maken van voorzieningen die niet voor jouw zijn aangelegd. Terecht dat de plaatselijke vervoerders hiertegen protesteren. Een een lossende/ladende tram kan ook gewoon in de weg staan hoor!

Geplaatst door: Ludo van V. op

In Clermont-Ferrand (jawel, de thuisbasis van Michelin) rijden trams op luchtbanden. Die hebben genoeg aan één geleiderail (goedkoper in aanleg en onderhoud) en maken geen herrie. Misschien een idee voor de Nederlandse steden?

Geplaatst door: R. Grunfeld op

Beste Wim,

De palletwagen en rolcontainer moeten ook vanuit een vrachtwagen over de stoep worden gerold of parkeren jullie in de winkels? En ook bij een vrachtwagen kan een dief proletarisch winkelen. Een tram maakt zeker een hoop geluid maar doen de passagierstrams die er ook rijden dat niet? ik denk niet dat de bewoners er meer overlast van krijgen maar juist minder want nu blokkeert die vrachtwagen ( vaak met draaiende motor ) de straat niet meer.

Natuurlijk zijn de amsterdamse vervoerder

Geplaatst door: Marco Essenberg op

Geitenwollensokkenavontuur! Wij zijn verplicht te werken met fluisteraggregaten, roetfilters, etc. Heeft iemand er wel eens bij stil gestaan wat een tram voor geluid produceert? Wat te denken van de geluidseffecten van losactiviteiten? Dat rolcontainertje of dat palletwagentje dat nu over trottoir en straat moet worden getrokken, dat maakt zeker geen herrie? Zetten ze er een kordon van bewakers omheen? Is er niet een buurtbewoner die amok maakt vanwege de geluidsoverlast, dan is er wel een losge

Geplaatst door: Wim op

Wat een leuke poll maar helaas krijgen wij geen subsidie. Gelukkig hebben we dat ook niet nodig gehad tot nu toe. We staan uiteraard wel open voor suggesties.

Graag reacties naar info@citycargo.nl

Geplaatst door: Michael op