Behalve de veel grote laadcapaciteit van de eco-combi, waardoor Jan de Rijk het aantal ritten tussen Schiphol en Fraport reduceert met 50%, zal de truck-combinatie op biofuel (HVO) rijden. Daardoor worden de CO2 -emissies per rit met 89% gereduceerd, claimt Jan de Rijk Logistics.

Meer klanten

Het is voor het eerst dat Jan de Rijk met een lzv op biofuel gaat rijden voor een grote luchtvrachtklant. De lange truck-combinatie kan zes grote luchtvrachtcontainers (uld’s) behappen, tegen 4 stuks bij de conventionele trucks.

Of het bij een groene lzv blijft voor  KLM Cargo, is nog niet duidelijk. Algemeen directeur Fred Westdijk van Jan de Rijk hoopt wel dat de primeur met AF KLM Cargo een vervolg krijgt bij andere klanten zodat de wegvervoerder verder kan werken aan een meer co2-vrije luchtvrachtlogistiek.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een abonnement af

Start abonnement