Prijsoorlog Rotterdamse terminals ‘beperkt’

De opening van de twee nieuwe containerterminals op de Tweede Maasvlakte heeft in Rotterdam slechts een beperkte tarievenstrijd tot gevolg.

Dat zegt Ben Vree, ceo van APMT Europe, in een interview met Lloyd’s List. De concurrentie zal zich eerder toespitsen op productiviteit dan op prijs, aldus Vree.

Dit artikel verder lezen?

Word abonnee voor 34,25 per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.

Bekijk de abonnementen

Reacties

@michael maersk line en APM terminals zijn 2 totaal verschillende bedrijven, zijn zusters van elkaar, even je huiswerk beter doen aub

Geplaatst door: Patje op

Het lijkt wel of de tijd vele jaren heeft stil gestaan, de discussies zijn nog steeds hetzelfde.

Geplaatst door: Kees Marges op

De vrees van ECT lijkt gegegrond. Het is tenslotte 1 taart waar nu verschillende partijen een stuk uit gaan nemen. Aan de andere kant is het wel zo dat de klanten meerdere opties krijgen in Rotterdam om hun lading over te slaan, en niet naar een andere bestemming hoeven te gaan kijken. Bovendien biedt het mogelijkheden om ladingstromen welke niet in Rotterdam worden overgeslagen op Rotterdam proberen te krijgen.

Geplaatst door: Frans de Ruiter op

Aan de redactie:

Moet "Maersk Line" geen "APM Terminals" zijn?

Concurrent ECT vreest dat Maersk Line dan niet anders kan uitkomen dan bij de huidige klanten van ECT.

Geplaatst door: Michael op

Dat terminals harder moeten lopen voor hun klanten is ook niet zo erg, en kan alleen maar beter worden, nu kunnen rederijen ook gaan uitkijken naar andere productie performance levels die voorheen niet anders te halen waren. Wellicht ook een kans om aan de kosten kant (i.e. duur terminal personeel) e.a. te verbeteren

Geplaatst door: Mark Jansen op
Prijsoorlog Rotterdamse terminals ‘beperkt’ | NT

Prijsoorlog Rotterdamse terminals ‘beperkt’

De opening van de twee nieuwe containerterminals op de Tweede Maasvlakte heeft in Rotterdam slechts een beperkte tarievenstrijd tot gevolg.

Dat zegt Ben Vree, ceo van APMT Europe, in een interview met Lloyd’s List. De concurrentie zal zich eerder toespitsen op productiviteit dan op prijs, aldus Vree.

Dit artikel verder lezen?

Word nu abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de transportsector. 

Abonneer nu

Reacties

@michael maersk line en APM terminals zijn 2 totaal verschillende bedrijven, zijn zusters van elkaar, even je huiswerk beter doen aub

Geplaatst door: Patje op

Het lijkt wel of de tijd vele jaren heeft stil gestaan, de discussies zijn nog steeds hetzelfde.

Geplaatst door: Kees Marges op

De vrees van ECT lijkt gegegrond. Het is tenslotte 1 taart waar nu verschillende partijen een stuk uit gaan nemen. Aan de andere kant is het wel zo dat de klanten meerdere opties krijgen in Rotterdam om hun lading over te slaan, en niet naar een andere bestemming hoeven te gaan kijken. Bovendien biedt het mogelijkheden om ladingstromen welke niet in Rotterdam worden overgeslagen op Rotterdam proberen te krijgen.

Geplaatst door: Frans de Ruiter op

Aan de redactie:

Moet "Maersk Line" geen "APM Terminals" zijn?

Concurrent ECT vreest dat Maersk Line dan niet anders kan uitkomen dan bij de huidige klanten van ECT.

Geplaatst door: Michael op

Dat terminals harder moeten lopen voor hun klanten is ook niet zo erg, en kan alleen maar beter worden, nu kunnen rederijen ook gaan uitkijken naar andere productie performance levels die voorheen niet anders te halen waren. Wellicht ook een kans om aan de kosten kant (i.e. duur terminal personeel) e.a. te verbeteren

Geplaatst door: Mark Jansen op