Dit artikel verder lezen?
Word abonnee voor 17,00 10,20 per login / per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.
Bent u al abonnee van NT ?
Iskes Towage and Salvage en Svitzer Harbour Towage, beide in de Amsterdamse haven actief, willen volgend jaar in Rotterdam als derde grote sleepdienst naast Smit en Kotug in Rotterdam van start.
Maersk-dochter Svitzer studeert al jaren op de mogelijkheid op in Rotterdam een sleepdienst op te zetten, maar acht de tijd nu rijp met de komst van het P3-consortium.
Word abonnee voor 17,00 10,20 per login / per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.
Voorlopig nog niet veel van Svitzer te zien hier in het Rotterdamse
Niek Stam heeft helemaal gelijk alleen vind ik de mannen op de sleepboten die nogal makkelijk omgaan met de vaar en rusttijden en de goede CAO mede schuldig aan wat er allemaal gebeurd in onze mooie haven, als Svitser komt gaan die mannen 6 weken per jaar meer werken voor het zelfde salaris en daar hebben ze nog voor gestemd ook, maar ik denk dat de Amsterdammers eg nie komme.
Afbreken? Dit hebben ze geleerd van onze huidige regering,die geeft het voorbeeld.
Het in het verleden niet vaak met Dhr. Stam eens geweest. Hierin echter raakt hij een raak punt.
Want de opgebouwde zaken, worden iets te hard weer afgebroken.
Kotug en Svitzer hebben blijkbaar een geheime deal gesloten. Svitzer probeert nu met man en macht de bestaande cao op te blazen en gaat straks voor spotprijzen de P3 rederijen slepen. Kotug op zijn beurt gaat naar London Gateway om daar te gaan slepen en in Rotterdam bij RWG.
Smit Haven Sleepdiensten wordt dan ook gedwongen om hun cao op te blazen. En zo gaan de bazen nu om met werknemers om hun niet te stillen honger naar meer winst te stillen. CORPORATE GREED.
STOP THE WAR ON WORKERS