P3 gaat niet door, China blokkeert

De geplande operationele samenwerking P3 van Maersk Line, MSC en CMA CGM gaat niet door, dat heeft Maersk bekendgemaakt. Het besluit volgt op China’s beslissing om de samenwerking af te keuren.

Volgens verladersorganisatie EVO hebben de rederijen de Chinese autoriteiten er blijkbaar niet van kunnen overtuigen dat de gevolgen van de samenwerking positief uitpakken voor de markt.

Dit artikel verder lezen?

Word abonnee voor 34,25 per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.

Bekijk de abonnementen

Reacties

Idd goed nieuws. Dat P3 project zou de grote rederijen teveel macht gegeven hebben. Zo zouden ze hun prijzen op elkaar afstemmen (wat illegaal is) waardoor ze de prijs kunstmatig hoog kunnen houden en zelf kosten besparen (minder werknemers, minder schepen, …). Hierdoor krijgen de grote bonzen gewoon meer geld in eigen zak.

Geplaatst door: Caroline op

Ook super goed nieuws voor Zeebrugge!

Geplaatst door: Kristof op

Blijven hierdoor werkelijk zoveel (hoeveel) banen behouden?
Hoewel Rotterdam een flink aantal minder aanlopen zou krijgen, betekent dat niet direct dat er minder overgeslagen zou worden. Niet ondenkbaar is verder dat bepaalde klanten van de P3 zouden overstappen naar de G6 of CKYH alliantie om de handel in Rotterdam te lossen i.p.v. Antwerpen.

Om banen te behouden en extra te genereren is het ook mogelijk om bepaalde tarieven te verlagen (inspecties, havengelden). Denk dat dat meer oplevert.

Geplaatst door: Jeroen op

Logische vraag, Joop. Hou ons in de gaten, we blijven het volgen. Maar dat is nu nog niet bekend.

Geplaatst door: Nathalie Montfoort op

En de G6?

Geplaatst door: Joop op

Dit is heel goed nieuws hierdoor blijven heel veel banen behouden.

Geplaatst door: kees op
P3 gaat niet door, China blokkeert | NT

P3 gaat niet door, China blokkeert

De geplande operationele samenwerking P3 van Maersk Line, MSC en CMA CGM gaat niet door, dat heeft Maersk bekendgemaakt. Het besluit volgt op China’s beslissing om de samenwerking af te keuren.

Volgens verladersorganisatie EVO hebben de rederijen de Chinese autoriteiten er blijkbaar niet van kunnen overtuigen dat de gevolgen van de samenwerking positief uitpakken voor de markt.

Dit artikel verder lezen?

De koning wordt 57 jaar en NT trakteert:

Ontvang 57% korting op een Digitaal abonnement!

Abonneer nu

Reacties

Idd goed nieuws. Dat P3 project zou de grote rederijen teveel macht gegeven hebben. Zo zouden ze hun prijzen op elkaar afstemmen (wat illegaal is) waardoor ze de prijs kunstmatig hoog kunnen houden en zelf kosten besparen (minder werknemers, minder schepen, …). Hierdoor krijgen de grote bonzen gewoon meer geld in eigen zak.

Geplaatst door: Caroline op

Ook super goed nieuws voor Zeebrugge!

Geplaatst door: Kristof op

Blijven hierdoor werkelijk zoveel (hoeveel) banen behouden?
Hoewel Rotterdam een flink aantal minder aanlopen zou krijgen, betekent dat niet direct dat er minder overgeslagen zou worden. Niet ondenkbaar is verder dat bepaalde klanten van de P3 zouden overstappen naar de G6 of CKYH alliantie om de handel in Rotterdam te lossen i.p.v. Antwerpen.

Om banen te behouden en extra te genereren is het ook mogelijk om bepaalde tarieven te verlagen (inspecties, havengelden). Denk dat dat meer oplevert.

Geplaatst door: Jeroen op

Logische vraag, Joop. Hou ons in de gaten, we blijven het volgen. Maar dat is nu nog niet bekend.

Geplaatst door: Nathalie Montfoort op

En de G6?

Geplaatst door: Joop op

Dit is heel goed nieuws hierdoor blijven heel veel banen behouden.

Geplaatst door: kees op