Volgens het Shanghai International Maritime Information Research Center kampt het bedrijf met zware schulden en is er de afgelopen jaren onvoldoende winst gemaakt. De werknemers zijn inmiddels ontslagen en aan het eind van de maand worden alle activiteiten beëindigd.

Het is de tweede keer dat de werf wordt gesloten. Het bedrijf ging in 2000 failliet, maar kon na een reorganisatie worden doorgestart. De werf hield zich zowel met scheepsreparatie als met nieuwbouw bezig van onder meer kleinere containerschepen en bulkcarriers. De sluiting komt op het moment dat containerrederijen massaal nieuwe schepen bestellen.

Een van de laatste nieuwbouwprojecten was de bouw van de ‘Global Mercy’ voor Stena RoRo, ’s werelds grootste civiele hospitaalschip. Verder werden dit jaar nog twee bulkcarriers opgeleverd aan Cosco Shipping Bulk Transportation, waarvan het ontwerp werd gepresenteerd als ‘een nieuwe generatie duurzame bulkcarrier’.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding