DB Schenker ontwikkelt samen met meubelfabrikant elektrische feeder

Shortsea

DB Schenker gaat in samenwerking met meubelfabrikant Ekornes een autonoom varende feeder bouwen. Het elektrische schip moet tussen de Noorse havens van Ikorness en Ålesund gaan varen.

DB Schenker wil in de toekomst al zijn feederschepen vervangen door een elektrische variant. Samen met scheepsontwerper Naval Dynamics, Kongsberg, Massterly en Ekornes wordt nu gewerkt aan een autonome shortsea feeder. Het schip gaat hoofdzakelijk de meubelen van Ekornes vervoeren tussen twee Noorse havens.

43 kilometer

De meubelfabrikant is gevestigd in de haven van Ikornnes. Vanuit daar zal het containerschip steeds 43 kilometer met een snelheid van 7,7 knopen gaan varen naar Ålesund. Van daaruit gaan de meubels de rest van de wereld over. De feeder moet 50 meter lang worden een heeft draagvermogen van 300 ton. Op het schip zal geen crew aanwezig zijn, de bediening gebeurt vanuit Massterly’s controlecentrum.

Zowel Ekornes als DB Schenker willen graag steeds duurzamer werken. De fauteuils en andere meubelen worden nu nog over de weg vervoerd. De meubelmaker zegt te willen bijdragen aan de modal shift en wil met het eigen schip ook meer grip krijgen op de logistieke keten.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een abonnement af

Start abonnement

DB Schenker ontwikkelt samen met meubelfabrikant elektrische feeder | NT

DB Schenker ontwikkelt samen met meubelfabrikant elektrische feeder

Shortsea

DB Schenker gaat in samenwerking met meubelfabrikant Ekornes een autonoom varende feeder bouwen. Het elektrische schip moet tussen de Noorse havens van Ikorness en Ålesund gaan varen.

DB Schenker wil in de toekomst al zijn feederschepen vervangen door een elektrische variant. Samen met scheepsontwerper Naval Dynamics, Kongsberg, Massterly en Ekornes wordt nu gewerkt aan een autonome shortsea feeder. Het schip gaat hoofdzakelijk de meubelen van Ekornes vervoeren tussen twee Noorse havens.

43 kilometer

De meubelfabrikant is gevestigd in de haven van Ikornnes. Vanuit daar zal het containerschip steeds 43 kilometer met een snelheid van 7,7 knopen gaan varen naar Ålesund. Van daaruit gaan de meubels de rest van de wereld over. De feeder moet 50 meter lang worden een heeft draagvermogen van 300 ton. Op het schip zal geen crew aanwezig zijn, de bediening gebeurt vanuit Massterly’s controlecentrum.

Zowel Ekornes als DB Schenker willen graag steeds duurzamer werken. De fauteuils en andere meubelen worden nu nog over de weg vervoerd. De meubelmaker zegt te willen bijdragen aan de modal shift en wil met het eigen schip ook meer grip krijgen op de logistieke keten.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een abonnement af

Start abonnement