Rederijen rekenen niet meer op snelle oplossing Rode Zee-crisis en gaan omvaren via Kaap

risico te groot

Een groot aantal containerrederijen, waaronder Maersk, Hapag-Lloyd, ONE en HMM, heeft besloten om niet meer te wachten op marineschepen die hen kunnen beschermen tegen Houthi-aanvallen op de Rode Zee. Ze hebben definitief het besluit genomen om hun schepen weer op te starten en de omvaarroute via Kaap de Goede Hoop te gaan nemen. Ze volgen daarmee het voorbeeld van MSC, dat begin deze week die beslissing al had genomen nadat een eigen schip van die rederij beschoten was.

Foto: Denys Yelmanov / Shutterstock.com

Dit artikel verder lezen?

Word nu abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de transportsector. 

Abonneer nu

Rederijen rekenen niet meer op snelle oplossing Rode Zee-crisis en gaan omvaren via Kaap | NT

Rederijen rekenen niet meer op snelle oplossing Rode Zee-crisis en gaan omvaren via Kaap

risico te groot

Een groot aantal containerrederijen, waaronder Maersk, Hapag-Lloyd, ONE en HMM, heeft besloten om niet meer te wachten op marineschepen die hen kunnen beschermen tegen Houthi-aanvallen op de Rode Zee. Ze hebben definitief het besluit genomen om hun schepen weer op te starten en de omvaarroute via Kaap de Goede Hoop te gaan nemen. Ze volgen daarmee het voorbeeld van MSC, dat begin deze week die beslissing al had genomen nadat een eigen schip van die rederij beschoten was.

Foto: Denys Yelmanov / Shutterstock.com

Dit artikel verder lezen?

Word nu abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de transportsector. 

Abonneer nu