Impact Rode Zee-crisis vooral voelbaar voor havens aan Middellandse Zee

+13% transhipment vanuit Spanje 

De impact van de Rode Zee-crisis is met name voelbaar in het Middellandse Zeegebied. Havens als Gioia Tauro (Italië) en Piraeus (Griekenland) missen de ‘mainline calls’ van grote rederijen. In plaats daarvan doen carriers nu het Spaanse Algeciras aan of varen rechtstreeks door naar de havens van Rotterdam of Antwerpen. Het aantal transhipmentments vanuit Spanje nam in januari met 13% toe, blijkt uit data van consultantbureau Drewry.

Containers gaan vanuit de haven van Algeciras in Spanje met feederschepen verder op de Middellandse Zee. Foto: Juan Antonia Orihuela, Shutterstock

Dit artikel verder lezen?

Word abonnee voor 34,25 per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.

Bekijk de abonnementen

Impact Rode Zee-crisis vooral voelbaar voor havens aan Middellandse Zee | NT

Impact Rode Zee-crisis vooral voelbaar voor havens aan Middellandse Zee

+13% transhipment vanuit Spanje 

De impact van de Rode Zee-crisis is met name voelbaar in het Middellandse Zeegebied. Havens als Gioia Tauro (Italië) en Piraeus (Griekenland) missen de ‘mainline calls’ van grote rederijen. In plaats daarvan doen carriers nu het Spaanse Algeciras aan of varen rechtstreeks door naar de havens van Rotterdam of Antwerpen. Het aantal transhipmentments vanuit Spanje nam in januari met 13% toe, blijkt uit data van consultantbureau Drewry.

Containers gaan vanuit de haven van Algeciras in Spanje met feederschepen verder op de Middellandse Zee. Foto: Juan Antonia Orihuela, Shutterstock

Dit artikel verder lezen?

De koning wordt 57 jaar en NT trakteert:

Ontvang 57% korting op een Digitaal abonnement!

Abonneer nu