Bunkeren van methanol steeds gewoner in havens Antwerpen en Rotterdam

Scheepsbrandstoffen

Nu er langzamerhand meer containerschepen in de vaart komen die varen op methanol, neemt de vraag naar de brandstof toe. Rederij Maersk vraagt zelfs vooral groene methanol. Rotterdam en Antwerpen zijn de grootste bunkerhavens van Europa, beide zetten nu in op het aanbieden van methanol, waarmee het bunkeren van de alternatieve scheepsbrandstof steeds gewoner wordt.

De 'Ane Maersk' bunkerde in april dit jaar groene methanol in de haven van Antwerpen. Foto: Maersk

Dit artikel verder lezen?

Word nu abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de transportsector. 

Abonneer nu

Bunkeren van methanol steeds gewoner in havens Antwerpen en Rotterdam | NT

Bunkeren van methanol steeds gewoner in havens Antwerpen en Rotterdam

Scheepsbrandstoffen

Nu er langzamerhand meer containerschepen in de vaart komen die varen op methanol, neemt de vraag naar de brandstof toe. Rederij Maersk vraagt zelfs vooral groene methanol. Rotterdam en Antwerpen zijn de grootste bunkerhavens van Europa, beide zetten nu in op het aanbieden van methanol, waarmee het bunkeren van de alternatieve scheepsbrandstof steeds gewoner wordt.

De 'Ane Maersk' bunkerde in april dit jaar groene methanol in de haven van Antwerpen. Foto: Maersk

Dit artikel verder lezen?

Word nu abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de transportsector. 

Abonneer nu