TGV breekt snelheidsrecord tegen 574,8 km/u

In Frankrijk is vandaag op de nieuwe hogesnelheidslijn "LGV Est" ter hoogte van de gemeente Le Chemin in de Marne-streek een nieuw snelheidsrecord gevestigd. Het treinstel V150 bestaande uit twee hst-motorrijtuigen, drie duplex hst-rijtuigen en twee motorbogies van de nieuwste generatie met een vermogen van 19,6 MW of 25.000 paarden, haalde er een snelheid van 574,8 km/u. Het vorige record, 515,3 km/u, dateerde van 1990. Aan boord van de trein bevonden zich 600 meettoestellen voor het meten van

In Frankrijk is vandaag op de nieuwe hogesnelheidslijn "LGV Est" ter hoogte van de gemeente Le Chemin in de Marne-streek een nieuw snelheidsrecord gevestigd. Het treinstel V150 bestaande uit twee hst-motorrijtuigen, drie duplex hst-rijtuigen en twee motorbogies van de nieuwste generatie met een vermogen van 19,6 MW of 25.000 paarden, haalde er een snelheid van 574,8 km/u. Het vorige record, 515,3 km/u, dateerde van 1990. Aan boord van de trein bevonden zich 600 meettoestellen voor het meten van

TGV breekt snelheidsrecord tegen 574,8 km/u | NT

TGV breekt snelheidsrecord tegen 574,8 km/u

In Frankrijk is vandaag op de nieuwe hogesnelheidslijn "LGV Est" ter hoogte van de gemeente Le Chemin in de Marne-streek een nieuw snelheidsrecord gevestigd. Het treinstel V150 bestaande uit twee hst-motorrijtuigen, drie duplex hst-rijtuigen en twee motorbogies van de nieuwste generatie met een vermogen van 19,6 MW of 25.000 paarden, haalde er een snelheid van 574,8 km/u. Het vorige record, 515,3 km/u, dateerde van 1990. Aan boord van de trein bevonden zich 600 meettoestellen voor het meten van

In Frankrijk is vandaag op de nieuwe hogesnelheidslijn "LGV Est" ter hoogte van de gemeente Le Chemin in de Marne-streek een nieuw snelheidsrecord gevestigd. Het treinstel V150 bestaande uit twee hst-motorrijtuigen, drie duplex hst-rijtuigen en twee motorbogies van de nieuwste generatie met een vermogen van 19,6 MW of 25.000 paarden, haalde er een snelheid van 574,8 km/u. Het vorige record, 515,3 km/u, dateerde van 1990. Aan boord van de trein bevonden zich 600 meettoestellen voor het meten van