Dit artikel verder lezen?
Word nu abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de transportsector.
Bent u al abonnee van NT ?
De IJzeren Rijn is de eerstkomende twintig jaar van de baan.
De Duitse regering werkt niet mee aan het opnieuw in gebruik nemen van deze oude, deels vervallen 19e eeuwse railverbinding tussen het Duitse Ruhrgebied en Antwerpen.
Word nu abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de transportsector.
Nog geheel afgezien van het feit, dat een Limburgse lokalo bereid is om internationale afspraken te schenden omwille van politiek gewin. Helaas is kersten geen uitzondering, kijk maar na het gesteggel over de verlenging van de A-73 of de uitbreiding van luchthaven Beek (officieel Maastricht-Aachen Airport). De ‘kiekjes uit het Rijke Roomsche leven’ staan kennelijk geen vooruitgang of intelligentie toe.
Een ongelooflijk voorbeeld van naïf provincialisme van deze gedeputeerde die niet verder kijkt dan zijn eigen achtertuin. We leven in een verenigd Europa waar onze naburen uit België het volste recht hebben om een goede spoorverbinding te krijgen naar Duitsland. Het wordt tijd dat Den Haag ingrijpt.
Geachte,In verwijzing naar uw artikel van 7 januari over de IJzeren Rijn, stel ik voor dat u kennis neemt van het Bedarfsplan für die Bundesschienenwegen van 29 november 2010, beschikbaar op de website http://www.bmvbs.de, meer bepaald van hoofdstuk 9.30 dat over de IJzeren Rijn handelt. Hieruit kan niet worden opgemaakt dat het project voor de Duitse overheid "van de baan is", wel integendeel.Vriendelijke groet,Joannes Peeters