‘Plug-in hybride trucks worden nooit populair, zelfs al mogen ze ZE-zones in’

Onderzoek IenW

Er is geen grote toekomst weggelegd voor plug-in hybride vrachtwagens. Zelfs als ze na 2030 zero-emissiezones in zouden mogen, blijft hun aantal gering. Bovendien zouden CO2- en stikstofuitstoot in dat geval licht stijgen, blijkt uit een onderzoek dat adviesbureau Revnext in opdracht van het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat uitvoerde.

Plug-in hybrid vrachtwagen van Scania
In Nederland rijden zo'n vijftig tot zestig plug-in hybrid trucks rond. Foto: Scania

Dit artikel verder lezen?

Word abonnee voor 34,25 per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.

Bekijk de abonnementen

‘Plug-in hybride trucks worden nooit populair, zelfs al mogen ze ZE-zones in’ | NT

‘Plug-in hybride trucks worden nooit populair, zelfs al mogen ze ZE-zones in’

Onderzoek IenW

Er is geen grote toekomst weggelegd voor plug-in hybride vrachtwagens. Zelfs als ze na 2030 zero-emissiezones in zouden mogen, blijft hun aantal gering. Bovendien zouden CO2- en stikstofuitstoot in dat geval licht stijgen, blijkt uit een onderzoek dat adviesbureau Revnext in opdracht van het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat uitvoerde.

Plug-in hybrid vrachtwagen van Scania
In Nederland rijden zo'n vijftig tot zestig plug-in hybrid trucks rond. Foto: Scania

Dit artikel verder lezen?

Word abonnee voor 34,25 per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.

Bekijk de abonnementen