Meldpunt De Waardt

Klaas de Waardt, voorman van de club van eigen rijders VERN, slaat met enige regelmaat de spijker op de kop. Dat gebeurt vaak met een moker, wat De Waardt alleen maar trefzekerder maakt.

Zo hamert hij het er bij ons in dat chauffeurs uit Midden- en Oost-Europa (MOE) hun Nederlandse vakgenoten het brood uit de mond stoten. Daar heeft Klaas volkomen gelijk in. Het komt door de nog steeds vrij grote loonverschillen tussen MOE en West-Europa (WE). Het zat al ingebakken in de oostwaartse uitbreiding van de Europese Unie, die ons allemaal welvarender maakt.

Dit artikel verder lezen?

Word abonnee voor 34,25 per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.

Bekijk de abonnementen

Meldpunt De Waardt | NT

Meldpunt De Waardt

Klaas de Waardt, voorman van de club van eigen rijders VERN, slaat met enige regelmaat de spijker op de kop. Dat gebeurt vaak met een moker, wat De Waardt alleen maar trefzekerder maakt.

Zo hamert hij het er bij ons in dat chauffeurs uit Midden- en Oost-Europa (MOE) hun Nederlandse vakgenoten het brood uit de mond stoten. Daar heeft Klaas volkomen gelijk in. Het komt door de nog steeds vrij grote loonverschillen tussen MOE en West-Europa (WE). Het zat al ingebakken in de oostwaartse uitbreiding van de Europese Unie, die ons allemaal welvarender maakt.

Dit artikel verder lezen?

Word nu abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de transportsector. 

Abonneer nu