Column – Haveninnovatie van het jaar

Kleinere schepen

Een van de gevolgen van zowel de Chinees-Amerikaanse handelsoorlog als de coronapandemie is een vraag naar kleinere containerschepen, zo las ik onlangs in een mooi overzichtsartikel in The Economist. Dit komt omdat veel productie vanuit China naar andere landen in Azië verschuift, een verschuiving die nog zal versnellen door de recente vorming van het ‘Regional Comprehensive Economic Partnership’.

Bart Kuipers

Dit artikel verder lezen?

Word abonnee voor 34,25 per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.

Bekijk de abonnementen

Column – Haveninnovatie van het jaar | NT

Column – Haveninnovatie van het jaar

Kleinere schepen

Een van de gevolgen van zowel de Chinees-Amerikaanse handelsoorlog als de coronapandemie is een vraag naar kleinere containerschepen, zo las ik onlangs in een mooi overzichtsartikel in The Economist. Dit komt omdat veel productie vanuit China naar andere landen in Azië verschuift, een verschuiving die nog zal versnellen door de recente vorming van het ‘Regional Comprehensive Economic Partnership’.

Bart Kuipers

Dit artikel verder lezen?

Word nu abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de transportsector. 

Abonneer nu