Spoorsector zet vraagtekens bij plan voor goederenvervoer per intercity

hoe zit het met de uitvoering?

Intercity’s en sprinters kunnen buiten de spitsuren ingezet worden voor goederenvervoer, met het oog op een efficiënter gebruik van de vervoerscapaciteit. Althans, dat concludeert een rapport van TNO, RoyalHaskoning en TU Delft. Spoorvervoerders zetten echter grote vraagtekens bij de implementatie en economische haalbaarheid van het plan.

Turboplan 2030
Volgens het onderzoek wordt er in het hybride concept gebruikgemaakt van de beschikbaarheid, betrouwbaarheid en robuustheid van de dienstregeling van het OV. Foto: ANP / Marco de Swart

Dit artikel verder lezen?

Word abonnee voor 34,25 per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.

Bekijk de abonnementen

Spoorsector zet vraagtekens bij plan voor goederenvervoer per intercity | NT

Spoorsector zet vraagtekens bij plan voor goederenvervoer per intercity

hoe zit het met de uitvoering?

Intercity’s en sprinters kunnen buiten de spitsuren ingezet worden voor goederenvervoer, met het oog op een efficiënter gebruik van de vervoerscapaciteit. Althans, dat concludeert een rapport van TNO, RoyalHaskoning en TU Delft. Spoorvervoerders zetten echter grote vraagtekens bij de implementatie en economische haalbaarheid van het plan.

Turboplan 2030
Volgens het onderzoek wordt er in het hybride concept gebruikgemaakt van de beschikbaarheid, betrouwbaarheid en robuustheid van de dienstregeling van het OV. Foto: ANP / Marco de Swart

Dit artikel verder lezen?

Word nu abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de transportsector. 

Abonneer nu