Blunder van verkeersleiding is mede-oorzaak scheepsongeluk

AMSTERDAM – Het ongeluk met de Britse nafta-tanker ‘British Esk’, die op 7 november 1991 ter hoogte van Vlissingen leksloeg na een aanvaring met een op drift geraakte bulkcarrier, is gedeeltelijk te wijten aan een ‘blunder’ van de verkeersleiding. Bovendien zijn er beoordelingsfouten gemaakt en blijken de verschillende havendiensten in Vlissingen langs elkaar heen te werken. Deze conclusie trekt de Raad voor de Scheepvaart na een onderzoek naar het ongeluk.

Dit artikel verder lezen?

Word abonnee voor 34,25 per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.

Bekijk de abonnementen

Blunder van verkeersleiding is mede-oorzaak scheepsongeluk | NT

Blunder van verkeersleiding is mede-oorzaak scheepsongeluk

AMSTERDAM – Het ongeluk met de Britse nafta-tanker ‘British Esk’, die op 7 november 1991 ter hoogte van Vlissingen leksloeg na een aanvaring met een op drift geraakte bulkcarrier, is gedeeltelijk te wijten aan een ‘blunder’ van de verkeersleiding. Bovendien zijn er beoordelingsfouten gemaakt en blijken de verschillende havendiensten in Vlissingen langs elkaar heen te werken. Deze conclusie trekt de Raad voor de Scheepvaart na een onderzoek naar het ongeluk.

Dit artikel verder lezen?

De koning wordt 57 jaar en NT trakteert:

Ontvang 57% korting op een Digitaal abonnement!

Abonneer nu