Haven van Luik trekt containercapaciteit fors op

van 50.000 naar 250.000 TEU.

Op het Vlaamse deel van het Albertkanaal zijn alle oude bruggen verdwenen. Wallonië gaat een gelijkaardige operatie uitvoeren, om het voor binnenschepen met vier lagen containers mogelijk te maken het hele traject van Antwerp tot Luik af te leggen. Tegelijk breidt de haven van Luik haar containercapaciteit uit.

Brug van Hermalle en containerterminal Liège Trilogiport. Foto: SPW WARNIER Pierre-Michaël.

Dit artikel verder lezen?

Word nu abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de transportsector. 

Abonneer nu

Haven van Luik trekt containercapaciteit fors op | NT

Haven van Luik trekt containercapaciteit fors op

van 50.000 naar 250.000 TEU.

Op het Vlaamse deel van het Albertkanaal zijn alle oude bruggen verdwenen. Wallonië gaat een gelijkaardige operatie uitvoeren, om het voor binnenschepen met vier lagen containers mogelijk te maken het hele traject van Antwerp tot Luik af te leggen. Tegelijk breidt de haven van Luik haar containercapaciteit uit.

Brug van Hermalle en containerterminal Liège Trilogiport. Foto: SPW WARNIER Pierre-Michaël.

Dit artikel verder lezen?

Word nu abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de transportsector. 

Abonneer nu