KLG Europe schrijft geschiedenis met toekomst van de Zijderoute

Brand Stories

Sinds KLG Europe is overgenomen door de Chinese gigant Sinotrans, is de voetafdruk van de logistiek dienstverlener in Azië sterk vergroot. Maar de andere partners waarmee het van oorsprong Nederlandse bedrijf samenwerkt zijn hierin niet weg te denken. KLG Europe is van oudsher al sterk vertegenwoordigd op de Nieuwe Zijderoute met de joint venture New Silk Way Logistics (NSWL).

In deze editie van Brand Stories vertelt KLG Europe zijn verhaal over de samenwerking met het Chinese Sinotrans. Organisaties in de logistiek zitten vol inspirerende en informatieve verhalen. In Brand Stories worden deze door hen rechtstreeks aan u verteld.

‘Als je zaken doet in China heb je altijd een lokale vertegenwoordiging nodig. Door lokale samenwerking te bundelen met onze partners en Sinotrans, zorgt dit voor nog meer synergie. Dit maakt ons business model nog sterker en slagvaardiger’, vertelt Rien Gulden van KLG Europe, die zich bezig houdt met de transporten van en naar Azië.

Geconditioneerd transport

KLG doet ook veel geconditioneerd transport; temperatuur gecontroleerd met eigen equipment. Zoals bijvoorbeeld elektronische goederen, chemie en grondstoffen voor de voedselindustrie. ‘China en de hele Aziatische regio zijn daarvoor een enorm grote afzetmarkt. We onderscheiden ons met New Silk Way Logistics en onze partners doordat we veel assistentie aan de grenzen en voorrangsposities op terminals hebben. Mede door Sinotrans hebben we een dekkend binnenlands netwerk.’

‘Daarnaast is de Aziatische last-mile volop in ontwikkeling met shortsea verbindingen naar onder andere Zuid-Korea en Japan. We kunnen vrijwel alle bestemmingen aandoen, zonder dat we iedere keer opnieuw de verbinding hoeven te bedenken. De oplossing ligt namelijk al op de plank, dit dankzij de optimale samenwerking met onze partners.’

Modaliteiten

De laatste maanden zijn er veel verschuivingen tussen de verschillende modaliteiten ocean en rail freight geweest, waarbij er veel ocean volume naar rail verschoven is. Gulden: ‘We verwachten dat dit zich in 2022 herstelt, maar dit is afhankelijk van onder andere de capaciteit van ocean freight. We zien in de markt een stabilisatie in de east- en westbound volumes wat betekent dat ons rail product een volwassen modaliteit is geworden tussen air en ocean freight.’

‘In verschillende sectoren zien we dat de klanten steeds keuzes maken tussen de verschillende modaliteiten. De klant kiest hierbij voor zijn optimale supply chain en gaat terug naar één van de oudste handelsroutes van de wereld. Namelijk de Nieuwe Zijderoute, maar nu via het spoor. Dit met de duurzaamheidswinst en snelheid van het heden.’

KLG Europe is twee jaar geleden overgenomen door Sinotrans. ‘Sinds 2019 behoren we tot de Sinotrans Groep, maar de merknaam KLG Europe is en blijft ons hoofdmerk in Europa.’, aldus Gulden. Sinotrans is genoteerd aan de beurs van Hong Kong. Het boekt een jaarlijkse omzet van 11,4 miljard dollar en beschikt over 36.000 werknemers. Daarmee is het de grootste freight forwarder van China.

Dit verhaal is aan u verteld door KLG Europe.

BRAND STORIES

Bedrijven en organisaties in de logistiek zitten vol inspirerende en informatieve verhalen. In Brand Stories worden deze door hen rechtstreeks aan u verteld.

Heeft uw bedrijf ook een interessant verhaal? Neem contact met ons op en bekijk de mogelijkheden om ook te adverteren via Brand Stories.

KLG Europe schrijft geschiedenis met toekomst van de Zijderoute | NT

KLG Europe schrijft geschiedenis met toekomst van de Zijderoute

Brand Stories

Sinds KLG Europe is overgenomen door de Chinese gigant Sinotrans, is de voetafdruk van de logistiek dienstverlener in Azië sterk vergroot. Maar de andere partners waarmee het van oorsprong Nederlandse bedrijf samenwerkt zijn hierin niet weg te denken. KLG Europe is van oudsher al sterk vertegenwoordigd op de Nieuwe Zijderoute met de joint venture New Silk Way Logistics (NSWL).

In deze editie van Brand Stories vertelt KLG Europe zijn verhaal over de samenwerking met het Chinese Sinotrans. Organisaties in de logistiek zitten vol inspirerende en informatieve verhalen. In Brand Stories worden deze door hen rechtstreeks aan u verteld.

‘Als je zaken doet in China heb je altijd een lokale vertegenwoordiging nodig. Door lokale samenwerking te bundelen met onze partners en Sinotrans, zorgt dit voor nog meer synergie. Dit maakt ons business model nog sterker en slagvaardiger’, vertelt Rien Gulden van KLG Europe, die zich bezig houdt met de transporten van en naar Azië.

Geconditioneerd transport

KLG doet ook veel geconditioneerd transport; temperatuur gecontroleerd met eigen equipment. Zoals bijvoorbeeld elektronische goederen, chemie en grondstoffen voor de voedselindustrie. ‘China en de hele Aziatische regio zijn daarvoor een enorm grote afzetmarkt. We onderscheiden ons met New Silk Way Logistics en onze partners doordat we veel assistentie aan de grenzen en voorrangsposities op terminals hebben. Mede door Sinotrans hebben we een dekkend binnenlands netwerk.’

‘Daarnaast is de Aziatische last-mile volop in ontwikkeling met shortsea verbindingen naar onder andere Zuid-Korea en Japan. We kunnen vrijwel alle bestemmingen aandoen, zonder dat we iedere keer opnieuw de verbinding hoeven te bedenken. De oplossing ligt namelijk al op de plank, dit dankzij de optimale samenwerking met onze partners.’

Modaliteiten

De laatste maanden zijn er veel verschuivingen tussen de verschillende modaliteiten ocean en rail freight geweest, waarbij er veel ocean volume naar rail verschoven is. Gulden: ‘We verwachten dat dit zich in 2022 herstelt, maar dit is afhankelijk van onder andere de capaciteit van ocean freight. We zien in de markt een stabilisatie in de east- en westbound volumes wat betekent dat ons rail product een volwassen modaliteit is geworden tussen air en ocean freight.’

‘In verschillende sectoren zien we dat de klanten steeds keuzes maken tussen de verschillende modaliteiten. De klant kiest hierbij voor zijn optimale supply chain en gaat terug naar één van de oudste handelsroutes van de wereld. Namelijk de Nieuwe Zijderoute, maar nu via het spoor. Dit met de duurzaamheidswinst en snelheid van het heden.’

KLG Europe is twee jaar geleden overgenomen door Sinotrans. ‘Sinds 2019 behoren we tot de Sinotrans Groep, maar de merknaam KLG Europe is en blijft ons hoofdmerk in Europa.’, aldus Gulden. Sinotrans is genoteerd aan de beurs van Hong Kong. Het boekt een jaarlijkse omzet van 11,4 miljard dollar en beschikt over 36.000 werknemers. Daarmee is het de grootste freight forwarder van China.

Dit verhaal is aan u verteld door KLG Europe.

BRAND STORIES

Bedrijven en organisaties in de logistiek zitten vol inspirerende en informatieve verhalen. In Brand Stories worden deze door hen rechtstreeks aan u verteld.

Heeft uw bedrijf ook een interessant verhaal? Neem contact met ons op en bekijk de mogelijkheden om ook te adverteren via Brand Stories.